پیامی برای کاهش مهمانی‌ها، گردهمایی‌ها با افزایش Omicron در بریتانیا

اعضای مردم منتظر دریافت دوز واکسن کووید-19 در منچستر (AFP) هستند.

لندن: از عموم مردم بریتانیا خواسته می‌شود تا مهمانی‌ها و گردهمایی‌های پیش از کریسمس خود را در روز پنجشنبه کاهش دهند تا تلاش کنند تا افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا را به دلیل شیوع سریع نوع Omicron از Covid-19 مدیریت کنند.
داونینگ استریت برنامه‌هایی را برای محدودیت‌های بیشتر برای قرنطینه که به زودی اعمال می‌شود، فراتر از راهنمایی‌های خانگی، در صورت امکان راهنمایی، ماسک‌های صورت اجباری در محیط‌های داخلی و گواهی‌نامه‌های واکسن کووید-۱۹ برای مکان‌های بزرگ رد کرده است.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر، رویکرد واکسن تکمیلی دولت «اکنون تقویت شوید» را تکرار کرده است زیرا او تیمی از وزرا و کارشناسان را رهبری می‌کند تا به مردم توصیه کنند قبل از شرکت در رویدادها یا گردهمایی‌ها آزمایش جریان جانبی خود را انجام دهند، زیرا بریتانیا 78610 مورد ابتلا به کووید را ثبت کرده است. روز چهارشنبه – بالاترین میزان از زمان شروع همه گیری در سال گذشته.
جانسون گفت: “قبل از رفتن خوب فکر کن.”
بیایید به دادن هر دو بشکه Omicron ادامه دهیم. بیایید گسترش آن را کاهش دهیم و به واکسن ها زمان بیشتری بدهیم: در داخل خانه از ماسک صورت استفاده کنید، از تهویه هوا استفاده کنید، اگر به رویدادی می روید که احتمالاً با افراد زیادی ملاقات می کنید، آزمایش شوید، و اگر قرار است با اقوام مسن و آسیب پذیر ملاقات کنید، آزمایش بدهید.
پروفسور کریس ویتی، افسر ارشد پزشکی انگلستان (CMO)، فراتر رفت و از مردم خواست که «با افرادی که مجبور نیستید مخلوط نشوند» زیرا او به طرز شومی پیش‌بینی کرد که رکوردهای بیشتری برای کووید در هفته‌های آینده شکسته می‌شود، زیرا بریتانیا شکسته خواهد شد. تحت “دو اپیدمی بر روی یکدیگر”، یکی توسط Omicron “بسیار در حال رشد” و دیگری توسط نوع دلتا غالب.
او گفت: “من می ترسم که باید واقع بین باشیم که در چند هفته آینده با ادامه افزایش نرخ ها، رکوردها بسیار شکسته خواهد شد.”
این توصیه به ویژه در زمانی از سال که مهمانی‌ها و گردهمایی‌های مربوط به کریسمس در سراسر بریتانیا عادی است، بسیار مهم است.
وزیر بهداشت، جیلیان کیگان از مردم خواست «انتخاب معقولی داشته باشند» و تجمعات را در هفته‌های آینده در اولویت قرار دهند تا سعی کنند عفونت‌ها را تا حدی تحت کنترل نگه دارند تا از تحت فشار قرار دادن خدمات بهداشت ملی (NHS) جلوگیری کنند.
“انتخاب معقولانه ای داشته باشید. اگر می خواهید به یک مهمانی بروید، یک تست بدهید. اگر افراد زیادی در آنجا هستند که نمی شناسید، اگر این اولویت شماست، خوب است. اگر اولویت شما این است که تا کریسمس برسید. روزی با خانواده خود داشته باشید، سپس رویکرد متفاوتی داشته باشید.”
اسکاتلند در حال حاضر هنجارهای سخت گیرانه تری را اعمال کرده است که تجمعات را به بیش از سه خانوار محدود می کند که در داخل خانه مخلوط می شوند.
در همین حال، بخش مهمان‌نوازی بریتانیا ابراز نگرانی کرده است که کسب‌وکارشان با لغو رزروها به شدت آسیب ببینند و از دولت درخواست حمایت کرده‌اند. دولت می گوید هنوز خیلی زود است که بگوییم چه اقداماتی ممکن است برای مشاغل مورد نیاز باشد و روی طیف وسیعی از گزینه ها کار می کند.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک