پیش بازار: این 5 سهم بازار را هدایت می کنند

چه اتفاقی می‌افتد: طبق تحقیقات جدید گلدمن ساکس، تنها پنج شرکت – مایکروسافت (MSFT)، سیب (AAPL)، Nvidia (NVDA)، تسلا (TSLA) و Google والد الفبا (GOOGL) – از آوریل 51 درصد از بازده S&P 500 را به خود اختصاص داده اند. با بازگشت به ابتدای سال، بیش از یک سوم رشد شاخص را به خود اختصاص داده اند.

سهام آمازون پس از رشد 76 درصدی در سال 2020، امسال تنها 6 درصد رشد کرد، در مقایسه با رشد نزدیک به 26 درصدی S&P 500. مشکلات زنجیره تامین و افزایش دستمزدها برای استخدام و حفظ کارگران، علیرغم رونق مداوم، سود آمازون را کاهش داده است. در خرید آنلاین

سهام نتفلیکس نیز قدرت خود را از دست داده است و امسال پس از افزایش سرسام آور 67 درصدی در سال 2020، 13 درصد افزایش یافته است. این شرکت با نمایش هایی مانند «بازی ماهی مرکب» امتیاز بزرگی کسب کرده است، اما سرمایه گذاران نگران هستند که آیا این شرکت بتواند به جذب سریع مشترکین به عنوان رقابت در میان خدمات استریم ادامه دهد. رشد می کند.

فیس بوک که اکنون متا نامیده می شود، کمی بهتر عمل کرده است و نسبت به امروز 21 درصد رشد کرده است. اما این باعث می‌شود که بدترین سال خود از سال 2018 به بعد باشد، زیرا سرمایه‌گذاران تهدیدات نظارتی و محور شبکه اجتماعی را به واقعیت مجازی می‌سنجید.

سهام اپل و گوگل به ترتیب 35 و 69 درصد افزایش یافته است. این برای پیوستن به باشگاه MANTA کافی است.

تسلا نیز برش را انجام می دهد. پس از افزایش چشمگیر 743 درصدی در سال 2020، سهام خودروساز برقی ایلان ماسک همچنان بالا رفته است. آنها از ابتدای سال 2021 تا 44 درصد افزایش یافته اند زیرا وال استریت تلاش می کند خود را برای انتقال انرژی سبز قرار دهد.

تراشه‌ساز انویدیا به نوبه خود مشکلات عرضه جهانی را از بین برده و با افزایش 131 درصدی در سال 2021، 122 درصد افزایش در سال گذشته داشته است. تجارت ابری فزاینده مایکروسافت باعث جهش 54 درصدی سهام در سال جاری شده است و همچنین عملکرد آن در سال 2020 را شکست داده است.

یک قدم به عقب: در 12 ماه گذشته لحظاتی وجود داشته است که سرمایه‌گذاران سعی کرده‌اند قرار گرفتن در معرض شرکت‌های با رشد بالا را کاهش دهند، شرکت‌هایی که در دنیایی که نرخ بهره ممکن است شروع به افزایش کند چندان جذاب به نظر نمی‌رسند. اما در کل، فناوری و تسلا قهرمانان بلامنازع بازار باقی مانده‌اند – حتی اگر سبد برندگان کمی متفاوت به نظر برسد.

سوالی که اغلب با نگاه کردن به تعداد کمی از شرکت‌هایی که S&P 500 را تامین می‌کنند مطرح می‌شود این است که آیا تمرکز بازار را در برابر عقب‌نشینی بزرگ‌تر آسیب‌پذیر می‌کند یا خیر. به عنوان مثال، اگر اتفاقی برای انویدیا بیفتد، آیا همه صدمه می بینند – چه سهامی در شرکت داشته باشند یا نه؟

گلدمن ساکس فکر می کند که در شرایط فعلی، ریسک پایین است. بانک سرمایه‌گذاری گفت که سرمایه‌گذاران قبلاً در آغاز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت‌گذاری کرده‌اند و خاطرنشان می‌کند که هزینه‌های استقراض بسیار پایین خواهد ماند. درآمد شرکت ها نیز “به فراتر از انتظارات ادامه می دهد.”

استراتژیست‌های این شرکت می‌گویند: «در حالی که «ناشناخته‌های ناشناخته» باعث بزرگ‌ترین برداشت‌ها می‌شوند و به دلیل ماهیت آن‌ها ارزیابی از قبل غیرممکن است، محیط کلان نشان نمی‌دهد که ریسک کاهش در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد.

SenseTime چین اولین بازار خود را به تعویق انداخت

SenseTime پس از گرفتار شدن در تنش بین ایالات متحده و چین، عرضه اولیه عمومی بزرگ خود را به تعویق انداخت.

این استارت آپ هوش مصنوعی چینی روز دوشنبه اعلام کرد که اولین بازار مورد انتظار خود را در هنگ کنگ به تعویق می اندازد، جایی که قصد داشت تا 767 میلیون دلار جمع آوری کند. میشل تو، همکار تجاری من در CNN گزارش می دهد که قرار بود از همین هفته معامله شود.

عقب نشینی سریع: روز جمعه، وزارت خزانه داری آمریکا SenseTime را در فهرست «شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی چینی» قرار داد. آمریکایی ها از سرمایه گذاری در این شرکت ها منع شده اند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده گفت که SenseTime به دلیل نقشی که فناوری آن در ایجاد امکان نقض حقوق بشر علیه اویغورها و سایر اقلیت های مسلمان در سین کیانگ ایفا می کند، تحریم شده است.

SenseTime “به شدت” این اتهامات را رد کرده و گفته است که “در میانه اختلافات ژئوپلیتیکی گرفتار شده است.” وزارت خارجه چین اعلام کرد که تحریم‌های SenseTime بر اساس دروغ و اطلاعات نادرست است.

این شرکت روز دوشنبه در یک ثبت نام در بورس گفت که برای حفظ منافع سرمایه گذاران بالقوه شرکت، فهرست شدن را به تعویق می اندازد و به آنها اجازه می دهد تا “تأثیر بالقوه” حرکت ایالات متحده بر هر گونه سرمایه گذاری را در نظر بگیرند. سرمایه گذاران در هنگ کنگ که قبلاً برای شرکت در IPO درخواست داده بودند، بازپرداخت دریافت خواهند کرد.

SenseTime چیست؟ این شرکت در سال 2014 در هنگ کنگ تاسیس شد. با به کارگیری مجموعه ای از فناوری که به تقویت سیستم های شهر هوشمند و وسایل نقلیه بدون راننده کمک می کند، سالانه صدها میلیون دلار درآمد ایجاد می کند. بیشتر به خاطر نرم افزار تشخیص چهره اش شناخته شده است.

از هفته گذشته، SenseTime قصد داشت هر سهم را تقریباً 50 سنت قیمت گذاری کند. به این ترتیب ارزش آن تقریباً 17 میلیارد دلار است. SenseTime گفت که هنوز “متعهد به تکمیل عرضه جهانی و فهرست به زودی باقی می ماند.”

تعداد آمریکایی هایی که اخراج می شوند کاهش یافته است

اگر امروز شغلی دارید، شانس این که بتوانید آن را تا زمانی که می خواهید حفظ کنید، هرگز بهتر نبوده است.

کریس ایزیدور، همکار تجاری من در CNN گزارش می دهد که اخراج ها و اخراج ها به شدت کاهش یافته است زیرا کارفرمایان سعی می کنند از کمبود کارکنان که می تواند به کسب و کار آنها آسیب برساند، جلوگیری کنند.

جولیا پولاک، اقتصاددان ارشد ZipRecruiter، گفت: «کارفرمایان برای زندگی عزیز به کارگران آویزان هستند.

حدود 1.36 میلیون نفر در ماه اکتبر شغل خود را از دست دادند که به سختی بیشتر از 1.35 میلیون نفری بود که در ماه مه رها شدند – یک رکورد پایین.

ادعاهای جدید بیکاری هفتگی اخیراً به پایین ترین سطح خود در پنج دهه اخیر رسیده است. پولاک گفت که این بدان معناست که احتمال دارد که میزان پایان کار و اخراج کارکنان در نوامبر و دسامبر حتی بیشتر کاهش یابد.

از بین بردن آن: کارفرمایان متوجه می شوند که پر کردن مشاغل چقدر سخت است و مایلند به کارگرانی که ممکن است در گذشته آنها را رها کرده باشند وابسته کنند. بر اساس داده های وزارت کار، در حال حاضر برای هر دو نفری که به دنبال کار هستند، سه فرصت شغلی وجود دارد. این بدترین نسبت برای کارفرمایان از زمانی است که آژانس ردیابی فرصت های شغلی را در سال 2000 آغاز کرد.

اندی چلنجر، معاون ارشد در شرکت کاریابی چلنجر، گری و کریسمس، گفت: «شرکت‌ها از انجام هرگونه کاهش بیزارند. “آنها به هر کسی که می توانند آویزان هستند.”

تا بعدی

شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده، یکی از معیارهای تورم، روز سه‌شنبه ارائه می‌شود – اما سرمایه‌گذاران منتظر نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو هستند.