چراغ هالوژن یونیت

چراغ هالوژن یونیت

فکر کردن کافی است کسب درآمد را شروع کنید.

چراغ هالوژن یونیت

دهان، یک حفره تاریک است. به این برهان چراغ های اپراتوری بخش مهمی از تجهیزات آیتم نیاز یک دندانپزشک محسوب می شودواضح هست که دید بهتر، به معنای درمان خوبتر استفرآیند کلی کارایی چراغ های دندانپزشکی به‌این شکل میباشد که جریان برق از طرز رشته هایی از فرآورده تنگستن ساخت می شود. حباب لامپ به جهت دوری از تماس اصلی اکسیژن، اساسی نوعی گاز راکد پر شده هست و زمان برقراری جریان الکتریکی، الکترون ها اصلی اتصال به اتم های رشته تنگستنی، به تراز انرژی بالاتری رفته و در مسیر رجوع به سطح انرژی نرمال تر، انرژی به شکل فوتون آزاد می شود. اثر جانبی این فرآیند، تولید نور و گرما خواهد بودچنانچه به تاریخچه همین چراغ ها برگشت کنیم، توالی ذیل را خوا هیم دید:

چراغ های هالوژنی

همین چراغ ها برای سال های طولانی، در همین میدان سوای تغییر ما‌نده و آسوده خاطر از حریف قدرتمند، جولان دادندآنها از یک رشته باریک تنگستن و یک حباب شیشه ای حاوی گاز هالوژن تشکیل شده‌اندبا هر توشه واضح نمودن چراغ، گاز هالوژن موجب داغ شدن حرفه تنگستن و در نتیجه ساخت نوری سپید رنگ می‌شودتولید گرمای زیاد و اتلاف انرژی، از با ترین دلایلی بود که سبب کنار رفتن چراغ های هالوژنی و معرفی نسل بعدی شد شیر برقی یونیت.

چراغ های LED

دیودهای نوری که اکثر اوقات اصلی نام اختصاری (Light Emmiting Diode( LED شناخته می شوند، پایانی و شگفت انگیزترین نسل چراغ ها می باشندآن‌ها بر بر خلاف نسل پیشین فاقد فن میباشند البته اهمیت این وجود، جریان برق را به بهترین صورت ممکن سوق‌دهی می کنند. در این مکانیزم، نور از طریق همان فرآیند قدیمی ساخت می شودیعنی رفتن الکترون ها به سطح بالاتر، آزاد شدن فوتون ها و باقی ماجراهمین انرژی آزاد شده، طول موج را گزینش می نماید. در مسیر رجوع و برگشت الکترون ها، در صورتی که افت انرژی کاهش باشد، ارتفاع موج کوتاهتر شده و به سمت اشعه فرابنفش سوق پیدا می کند. به همین ترتیب، سقوط انرژی شدیدتر، ارتفاع موج را به سمت مادون قرمز رنگ می برد. در همین دسته از چراغ ها، به جای یک نور مهم طول موج معین، ترکیبی از رنگ ها منتشر می شوند.

انتخاب چراغ های دندانپزشکی

به جهت گزینش مناسب ترین و بهترین چراغ دندانپزشکی در مطب، اضطراری است به بعضا فاکتورهای اهمیت اعتنا شوداین موردها عبارت هستند از: – گزینه های نصب: به مطب و اتاق فعالیت خویش نگاهی بندازید؛ شرایطی نظیر وضعیت اتصال برق و پریزها را نظارت کرده و در نظر بگیرید. چراغ های دندانپزشکی می توانند به طور همیشگی به سقف، کابینت، دیوار و یا این که سیستم تحویل متصل شوند. -وضعیت کنترلبه جهت راحتی در حین کار، خوب تر می باشد کنترل کننده های چراغ برای خاموشپر‌نور نمودن و بقیه تنظیمات، در دسترس قرار داشته باشند؛ به طوری که برای تغییر تحول آن نیاز به هیچ جابجایی اضافی و وقت گیر نباشدوقتی که بر روی صندلی خود درگیر هستید، باید به آسان ترین و سرعت بالا ترین طرز ممکن، نور چراغ را زیر کنترل داشته باشیدبه این ترتیب در تعیین همین وسیله، همین موضوع را مدنظر قرار دهید. – دستورالعمل و نحوه استفادهخوب تر است الگوی آیتم نیاز برای عمل کلیدی چنین وسیله ای، تا حد امکان، ساده، روشن و مختصر باشد. شما می بایست در پر سرعت ترین تایم ممکن، به احاطه واجب برای متمرکز کردن نور به محل ظریف و درست برسید. – شدت روشنایی: تجهیز یونیت به چراغی با امکان تغییر‌و تحول دادن شدت نور، می تواند عملکرد درمانی را به شکلی عالی پیش ببرد. نور اضطراری به جهت عملیات درمان، بستگی مستقیم به پروسه معالجه خواهد داشت. در همین بین، راحتی بیمار و کسب اطمینان از عدم آزرده شدن چشمان او، حائز حیاتی است. – دمای رنگ: دمای رنگ چراغ های LED ، شباهت بسیاری به نور روز دارداین ویژگی، تا حد متعددی می تواند منجر به کمتر فشار وارد شده به چشم شده و در بعضی فرایند ها، جهت تطبیق رنگ شید، فعالیت را به جهت دندانپزشک آسان نماید.

مزایای چراغ های LED در برابر هالوژنی ها

 1. فاقد فن های شکننده 2تولید گرمای کمتر 3. صرفه جویی بالا حساس مصرف انرژی کاهش (70 % بهره وری بیشتر از هالوژنی ها) 4ارتفاع عمر بسیار (به طور متوسط 15-12 سال) 5ترازو کوچک 6. تولید نور بیشتر 7. زمانه پاسخگویی زیاد پر سرعت ( 100 تا 1000 برابر هالوژنی ها) 8. ایمنی بالا، امکان اشتعال  ناچیز و عدم تولید حرارت آزارنده برای بیمار 9. نور خروجی استوار و یکنواخت (مشکلات داغ شدگی هالوژنی ها را ندارد)

 ساکشن دندانپزشکی

منبع: جم دنتال