چرا دزدها بولداگ های فرانسوی را در سراسر ایالات متحده می ربایند؟

واشنگتن: دو دزدی که ماریکه باینز 27 ساله را به طرز وحشیانه‌ای در یکی از خیابان‌های کالیفرنیا با زور اسلحه سرقت کردند، نه به دنبال کیف او بودند – نه او. آنها سگ کوچکی را می خواستند که در انتهای افسار او باشد: مرلین، یک بولداگ فرانسوی.
از نیویورک تا لس آنجلس، و از میامی تا شیکاگو، دزدی از این نژاد با ارزش در حال افزایش است.
بولداگ‌های فرانسوی کوچک و دوستانه – و در نتیجه گرفتن آسان – بسیار محبوب هستند و هزاران دلار در بازار سیاه به فروش می‌رسند.
آنها به عنوان “سگ ستارگان” بودن، جذابیت بیشتری دارند.
مشهورترین قربانی تاکنون لیدی گاگا بوده است. مردان مسلح سال گذشته بولداگ های حیوان خانگی او کوجی و گوستاو را دزدیدند و حتی به سمت کارمندی که در حال پیاده روی آنها بود آتش گشودند (او زخمی شد اما زنده ماند).
این خواننده فوق ستاره برای بازگشت آنها 500 هزار دلار جایزه تعیین کرد و در نهایت سگ ها را پس گرفت. پلیس پنج نفر را در این پرونده دستگیر کرد.
باینز در ماه نوامبر در حالی که مرلین، سگ دوستش را در شهر اوکلند کالیفرنیا راه می‌رفت، از یک حمله آسیب‌زا جان سالم به در برد. این حمله وقیحانه در روز روشن رخ داد.
او به خبرگزاری فرانسه گفت: «منتظر بودم تا مرلین به کارش برود که دیدم دو نفر آمدند. قبل از اینکه بفهمم، یکی جلوی من بود و اسلحه را به سمت صورتم گرفت و گفت: سگ را به من بده.
“دیگری قبلا مرلین را از روی زمین گرفته بود، و وقتی من به کسی که اسلحه را نشان می داد پاسخ ندادم، دیگری بقیه افسار مرلین را از دستم بیرون کشید. آنها به سمت ماشین خود فرار کردند و با سرعت در خیابانی دور شدند. او گفت: “در یک خیابان یک طرفه راه را اشتباه می رویم.
سرقت بولداگ در سایر نقاط کشور با تاکتیک های خونسرد مشابهی انجام شده است.
سال گذشته، مردم در سانفرانسیسکو داستان غم انگیز سارا وورهاوس 30 ساله را شنیدند که قبل از اینکه با بولداگ فرانسوی پنج ماهه اش کلوئه فرار کنند، توسط سه مرد مسلح متوقف شد – و توسط یک نفر به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفت. تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی این زن جوان را با چهره ای به شدت متورم نشان می دهد.
پس چرا بولداگ های فرانسوی چنین هدف وسوسه انگیزی برای سارقان هستند؟
برندی هانتر موندن، نایب رئیس کلوپ کنل آمریکا، به خبرگزاری فرانسه گفت دو دلیل کلیدی: ارزش فروش مجدد آنها – 3500 تا 5000 دلار یا بیشتر – و کمیاب بودن نسبی آنها.
او گفت: “این نژادی نیست که بسترهای بزرگ داشته باشد… و ممکن است مدتی طول بکشد تا یک بستر داشته باشد.” «افزایش محبوبیت آنها منجر به افزایش دزدی شده است.
با این حال، استفاده از خشونت جدید و هشدار دهنده است.»
در مواجهه با موجی از “کشت‌ها”، کارشناسان فهرستی از اقدامات احتیاطی را برای مالکان ارائه می‌دهند: یک تراشه کامپیوتری در حیوان خانگی تعبیه کنید تا امکان ردیابی را فراهم کند. همیشه در خارج از منزل آن را روی بند نگه دارید (و درب سگ را که اجازه می دهد بدون اسکورت از خانه خارج شود را ببندید). مدارک هویتی خود را در مکانی امن نگه دارید. از یقه مجهز به GPS استفاده کنید. و مراقب غریبه هایی باشید که در می زنند.
اما مهم‌ترین توصیه – و احتمالاً کمتر مورد توجه قرار گرفته است – شامل رسانه‌های اجتماعی است: از صاحبان آن‌ها خواسته می‌شود در برابر وسوسه ارسال عکس‌ها یا ویدیوهای زیبا از حیوانات خانگی خود مقاومت کنند، که ممکن است به سارقان اجازه دهد آنها را پیدا کنند.
افراد مشهور بی‌شماری – بازیگران، ورزشکاران، نوازندگان، مدل‌ها و تأثیرگذاران – این قانون را نادیده گرفته‌اند. آنها شامل ستارگانی مانند ریس ویترسپون، هیو جکمن، کریسی تیگن، لئوناردو دی کاپریو، مدونا، اسنوپ داگ، مایکل فلپس و هیلاری داف هستند.
بنابراین جای تعجب نیست که هالیوود به کانون دزدی بولداگ فرانسوی تبدیل شده است.
در اواخر دسامبر، یک نفر از ساکنان نزدیک بود در یک حادثه در نزدیکی بلوار Sunset جان خود را از دست بدهد.
رابرت مارینلی در حال پیاده روی لوکا، بولداگ هشت ساله خود بود که مورد حمله قرار گرفت.
دو سارق به طرز وحشیانه ای او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و وقتی پیراهن او در ماشینشان گیر کرد، برای مدت کوتاهی روی زمین کشیده شد.
جراحات شدیدی دید و در بیمارستان بستری شد.