چرا پاکستان و بنگلادش از نشست دموکراسی بایدن خارج شدند؟

بنگلادش خارج شد، پاکستان وارد شد. سنگاپور خارج شد، جمهوری دموکراتیک کنگو وارد شد. ترکیه خارج شد، عراق وارد شد. در حالی که ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان برای نشست دموکراسی مجازی جو بایدن که برای 9 دسامبر برنامه ریزی شده است آماده می شوند. 10، واضح است که منافع آمریکا در کشورها، مناطق مختلف و سایر منافع نقش مهمی در تهیه لیست مهمانان داشته است. از جنوب آسیا، به غیر از هند، پاکستان علیرغم توافق کلی مبنی بر اینکه ساختار دموکراتیک در آنجا به طور منحصر به فردی تعریف شده است، به این فهرست راه یافت. نپال که در سال 2020 دچار بی ثباتی سیاسی شد، در این لیست قرار دارد. هر دو کشور همسایه چین و تحت نفوذ چین هستند. شاید ایالات متحده امیدوار است که نقش قدرت نرم را به عنوان یک نفوذ متقابل ایفا کند. بسیاری از مفسران غربی می گویند که خود هند در اعتبارات دموکراتیک خود «لغزش به عقب» دارد.
حذف بنگلادش عجیب تر است. حزب اپوزیسیون اصلی آن، BNP، در دو انتخابات اخیر که ممکن است تعادل را تغییر داده باشد، نقشی نداشته است. همچنین این یک واقعیت است که ایالات متحده در طول سال ها روابط نزدیکی با BNP داشته است که ممکن است بر این تصمیم تأثیر بگذارد. سریلانکا عمدتاً به دلیل ماهیت دموکراسی و احتمالاً روابط نزدیک راجاپاکساها با چین از این فهرست خارج شده است. مالدیو احتمالاً عمدتاً به این دلیل است که انتخابات 2018 آزاد و منصفانه بود و دولت ایبو سولیح قاطعانه علیه نفوذ چینی ها عقب نشینی کرده است. در آسیای جنوب شرقی، مالزی، اندونزی و فیلیپین به این فهرست راه یافته‌اند، اما متحد ایالات متحده، سنگاپور، که از دست رفته عجیب است. اسرائيل و عراق نماينده غرب آسيا خواهند بود. مجارستان عمدتاً به دلیل بیزاری ایالات متحده از نخست وزیر خود ویکتور اوربان کنار گذاشته شد، اما جمهوری چک و لهستان در آن حضور دارند.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، این نشست حول سه موضوع کلیدی خواهد بود: دفاع در برابر استبداد. رسیدگی و مبارزه با فساد؛ و ترویج احترام به حقوق بشر.