چشم به چین: استرالیا بزرگترین تحولات دفاعی از زمان جنگ جهانی دوم را برنامه ریزی می کند

کانبرا: بر اساس یک بررسی به سفارش دولت که روز دوشنبه منتشر شد، استرالیا باید پول بیشتری را برای دفاع هزینه کند، مهمات خود را بسازد و توانایی حمله به اهداف دوربردتر را توسعه دهد، زیرا تقویت نظامی چین امنیت منطقه را به چالش می کشد.
بررسی استراتژیک دفاعی از به اصطلاح حمایت می کند قربانی همکاری بین استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا، که در ماه مارس توافقی را برای ایجاد یک ناوگان استرالیایی متشکل از هشت زیردریایی با فناوری هسته ای ایالات متحده اعلام کردند.
نخست وزیر آنتونی آلبانیز گفت که دولت وی این بازنگری را برای ارزیابی اینکه آیا استرالیا از توانایی دفاعی، وضعیت و آمادگی لازم برای دفاع از خود در محیط استراتژیک کنونی برخوردار است یا خیر، سفارش داده است.
آلبانیز در بیانیه‌ای گفت: «ما از جهت‌گیری استراتژیک و یافته‌های کلیدی تعیین‌شده در بررسی، که امنیت ملی ما را تقویت می‌کند و آمادگی ما را برای چالش‌های آینده تضمین می‌کند، حمایت می‌کنیم.»
نسخه عمومی بررسی طبقه بندی شده به دولت استرالیا توصیه می کند که بیش از هزینه فعلی 2 درصد تولید ناخالص داخلی برای دفاع هزینه کند، توانایی نیروی دفاعی استرالیا را برای حمله دقیق به اهداف در بردهای بلندتر و ساخت مهمات در داخل کشور بهبود بخشد.
توصیه های دیگر شامل بهبود توانایی این نیرو برای عملیات از پایگاه های شمالی استرالیا و تعمیق مشارکت دفاعی با شرکای کلیدی در منطقه هند و اقیانوس آرام از جمله هند و ژاپن است.
در این بررسی آمده است که افزایش نظامی چین “اکنون بزرگترین و بلندپروازترین کشور از زمان پایان جنگ جهانی دوم است”. این بررسی افزود: “این بدون شفافیت یا اطمینان بخشی به منطقه هند و اقیانوس آرام از هدف استراتژیک چین رخ می دهد.”
در این بررسی که توسط آنگوس هیوستون، رئیس سابق نیروی دفاعی استرالیا و استفان اسمیت، وزیر دفاع سابق استرالیا تهیه شده است، آمده است که شرایط استراتژیک در طول بررسی کنونی “بسیار متفاوت” با شرایط گذشته بود.
ایالات متحده، مهمترین شریک معاهده دفاعی استرالیا، “دیگر رهبر تک قطبی هند و اقیانوس آرام” نبود، منطقه ای که شاهد بازگشت رقابت استراتژیک قدرت های بزرگ بود.
“در نتیجه، برای اولین بار در 80 سال گذشته، ما باید به اصول اولیه بازگردیم، تا یک رویکرد اصولی در مورد نحوه مدیریت و اجتناب از بالاترین سطح ریسک استراتژیک که اکنون به عنوان یک کشور با آن روبرو هستیم، اتخاذ کنیم: چشم انداز درگیری بزرگ در منطقه که مستقیماً منافع ملی ما را تهدید می کند.
در پنج دهه گذشته، سیاست دفاعی استرالیا با هدف بازدارندگی و پاسخگویی به تهدیدات بالقوه سطح پایین از سوی همسایگان کوچک یا متوسط ​​صورت گرفته است.
این بررسی گفت: «این رویکرد دیگر برای هدف مناسب نیست.
ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی استرالیا باید بر «ارائه قابلیت به موقع و مرتبط» تمرکز کنند و «پیگیری راه حل یا فرآیند کامل» را در خریدهای خود کنار بگذارند.