چند ساعت قبل از دستگیری، عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان در چندین پرونده وثیقه دریافت کرد

اسلام آباد: یک دادگاه ضد تروریسم در پاکستان، ساعاتی قبل از دستگیری رئیس حزب تحریک انصاف در دادگاه عالی اسلام آباد توسط تکاوران شبه نظامی، درخواست موقت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان را برای چند پرونده تایید کرد.
راجا جواد عباس، قاضی ATC، درخواست های رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان را برای درخواست وثیقه در پرونده های مربوط به خشونت 18 مارس در خارج از مجتمع قضایی فدرال در اینجا شنید و وثیقه خان را در برابر اوراق قرضه به ارزش 50000 پوند در هر هفت مورد، سپیده دم، تایید کرد. روزنامه گزارش داد.
نخست‌وزیر سابق 70 ساله روز سه‌شنبه در حالی که در دادگاه عالی اسلام‌آباد برای رسیدگی به پرونده فساد حضور داشت، یک روز پس از آن که ارتش قدرتمند کشور را به اتهام طراحی توطئه‌ای طراحی کرده بود، توسط نیروهای شبه‌نظامی بازداشت شد. او را بکش.
یک مقام NAB به PTI تایید کرد: “آقای خان در یک پرونده انتقال زمین به مالک ریاض، سرمایه دار سرمایه دار، دستگیر شده و به دفتر ملی پاسخگویی (NAB) تحویل داده شده است.”
در این گزارش آمده است که این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده است، روز سه شنبه از IHC درخواست کرد تا در پرونده جداگانه ای که علیه او به دلیل نقض بند 144 با برگزاری تجمعی در اسلام آباد بدون مجوز لازم ثبت شده، به او وثیقه موقت بدهد.
پلیس علیه رئیس حزب تحریک انصاف و دیگر رهبران حزب به دلیل برگزاری تجمع بدون مجوز در روز شنبه در اسلام آباد پرونده تشکیل داد.
خان همچنین روز سه‌شنبه از IHC شکایت کرد پلیس اسلام آباد به دلیل تسهیل نکردن او در پیوستن به تحقیقات در حال انجام علیه او.
طبق دادخواستی که از طریق وکیلش سلمان صفدر ارسال شد، خان به بازرس کل پلیس (IGP) اسلام آباد، وکیل دادگستری و یک دادستان کل دیگر نامه نوشت تا او را در تحقیقات بگنجانند، اما فایده ای نداشته است، زیرا هیچ چیزی دریافت نکرده است. در این گزارش آمده است.
بیش از 120 پرونده علیه خان از زمانی که در آوریل سال گذشته از طریق رای عدم اعتماد از سمت خود کنار گذاشته شد، ثبت شده است. او همه پرونده ها را جعلی می داند که برای دور نگه داشتن او از عرصه سیاسی ایجاد شده است.
در این طومار آمده است که رئیس حزب تحریک انصاف می‌خواهد در تحقیقات شرکت کند، اما «سازمان‌های امنیتی به ابزار دولت تبدیل شده‌اند».
وی افزود که علیرغم نامه‌های مکرر، دستگاه لازم برای پیوستن به تحقیقات در اختیار خان قرار نگرفت.
در حال حاضر، خان با بیش از 140 پرونده مرتبط با تروریسم روبرو است. توهین به مقدسات، قتل، خشونت و تحریک خشونت.
خان، رئیس حزب تحریک انصاف، در ماه آوریل پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود.
خان که در سال 2018 به قدرت رسید، تنها نخست وزیر پاکستان است که با رای عدم اعتماد در پارلمان برکنار شده است.