چهار تن دیگر از رهبران تحریک انصاف پاکستان حزب عمران خان را ترک کردند | اخبار هند

اسلام آباد: چهار تن دیگر از رهبران تحریک انصاف پاکستان (PTI) به دلیل حوادثی که در 9 می رخ داد، راه خود را از حزب عمران خان جدا کردند.
به نقل از ژئو نیوز، دستیار ویژه سابق طارق محمود الحسن نخست وزیر، مالک خرمعلی خان عضو سابق مجلس استانی (MPA) و جمشد توماس عضو سابق مجلس ملی (MNA) روز یکشنبه تظاهراتی را که در 9 مه برگزار شد محکوم کردند. گزارش شده است.
به گزارش داون، نادیا عزیز، MPA PTI از پنجاب، همچنین اعلام کرده است که راه خود را از حزب عمران خان به خاطر رویدادهایی که در 9 می رخ داد، جدا می کند.
به گزارش داون، نادیا عزیز در حالی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه مطبوعات اسلام آباد سخنرانی می کرد، حملات به تاسیسات نظامی را محکوم کرد و تاکید کرد که عاملان آن باید به دست عدالت سپرده شوند.
پس از دستگیری عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در پرونده القادر تراست، تظاهرات در پاکستان آغاز شد.
چندین رهبر حزب، از جمله شیرین به گزارش ژئو نیوز، مزاری، فواد چودری عمران اسماعیل، عامر محمود کیانی، علی زیدی، ملکه بخاری و دیگران در چند روز گذشته PTI را ترک کردند.
به گزارش ژئو نیوز، در اوایل این هفته، عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، دادخواست قانون اساسی را علیه اعمال ماده 245 در سراسر کشور به جز سند و سرکوب مداوم کارگران حزب در پی شورش های 9 مه به دادگاه عالی ارائه کرد.
بر اساس این گزارش، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و دیگر رهبران ائتلاف حاکم از جمله نواز شریف، مریم نوازآصف علی زرداری، بلاول بوتو زرداری و مولانا فضل الرحمن در دادخواستی که عمران خان در دادگاه عالی تقدیم کرده است به عنوان پاسخگو معرفی شده اند.
طبق گزارش ژئو نیوز، عمران خان از دادگاه درخواست کرد که اعمال ماده 245 را باطل اعلام کند و مقامات را از دستگیری کارگران و رهبران حزبی که گفته می شود در غارت تأسیسات دولتی پس از دستگیری وی در 9 می دست دارند، منع کند.
این دادخواست از دادگاه عالی خواسته بود محاکمه غیرنظامیان متهم به هدف قرار دادن تأسیسات دفاعی در دادگاه های نظامی را متوقف کند و آن را نقض حقوق اساسی خواند. در این دادخواست همچنین از دیوان عالی درخواست شده بود تا علیه «جدایی اجباری» رهبران تحریک انصاف، اقدام کند.
به گزارش جیو نیوز، عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در 23 می، خروج رهبران تحریک انصاف پاکستان (PTI) را “طلاق اجباری” خواند.
بردن به او توییتر عمران خان گفت که پدیده جدیدی از “طلاق های اجباری” برای PTI ظهور کرده است.
عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف در توییتی نوشت: “همه ما در مورد ازدواج های اجباری در پاکستان شنیده بودیم، اما برای حزب تحریک انصاف یک پدیده جدید ظهور کرده است، طلاق های اجباری. همچنین تعجب می کنم که همه سازمان های حقوق بشر در کشور کجا ناپدید شده اند.”
اظهارات عمران خان در حالی بیان می شود که رهبران حزب تحریک انصاف خروج خود را از حزب اعلام کرده اند. طبق گزارش ژئو نیوز، رهبران در هنگام خروج از حزب عمدتاً دلیل تصمیم خود را “سیاست خشونت آمیز” PTI ذکر کرده اند.
پیشتر در 18 می، عمران خان در توئیتی اعلام کرد: “همدردی من با همه کسانی است که تحت فشار قرار گرفته اند تا حزب را ترک کنند. و من از همه اعضای ارشدی که در برابر فشار شدید برای خروج از حزب مقاومت می کنند، تمجید و درود می فرستم. ملت همیشه آنها را به خاطر قیام حقیقی آزادی به یاد خواهند داشت.»