چهار نفر از جمله نوزاد در نزدیکی مرز ایالات متحده و کانادا بر اثر یخ زدگی جان خود را از دست دادند

مونترال: مقامات کانادایی جسد چهار نفر از جمله یک نوزاد را پیدا کردند که ظاهراً در کولاک چند متری از مرز ایالات متحده در مسیری که مهاجران از آن استفاده می‌کردند، یخ زد و جان باخت.
دمای هوای چهارشنبه هنگامی که اجساد در میان برف‌های گسترده پیدا شدند، با احتساب باد، منفی 35 درجه سانتیگراد (منفی 31 درجه فارنهایت) بود.
پلیس سواره سلطنتی کانادا در بیانیه ای گفت: در این مرحله بسیار اولیه از تحقیقات، به نظر می رسد که همه آنها به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای سرد جان خود را از دست داده اند.
جسد دو بزرگسال و یک نوزاد در حدود 12 متری مرز ایالات متحده در حدود 10 کیلومتری شهر امرسون در استان مانیتوبا مرکزی پیدا شد.
پلیس گفت جسد نفر چهارم که به نظر یک پسر نوجوان بود بعدا پیدا شد.
در اوایل روز، ماموران مرزی در سمت ایالات متحده، گروهی از افرادی را که به تازگی از آنجا عبور کرده بودند و وسایل کودک همراه خود داشتند، اما نوزاد نداشتند، بازداشت کردند. این امر باعث جستجو در دو طرف مرز شد.
اولین اجساد پس از چهار ساعت جستجو پیدا شد.
وزارت دادگستری ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که مردی را در همان مسیر دستگیر کرده و او را به قاچاق انسان متهم کرده است.
این وزارتخانه گفت که این مرد 47 ساله اهل فلوریدا در حال رانندگی با یک ون با دو تبعه هندی غیرقانونی در کمتر از یک مایلی جنوب مرز کانادا، نزدیک جایی که گروه مهاجران دستگیر شده بودند، پیدا شد.
ملیت افراد متوفی اعلام نشد، اگرچه وزارت دادگستری ایالات متحده گفت که آنها “به طور آزمایشی شناسایی شده اند” تا اعضای گروهی باشند که دستگیر شده اند.
دستیار کمیسر منیتوبا، جین مک لاچی، در یک کنفرانس مطبوعاتی قبلی گفت که این افراد را قربانی می‌داند.
ما بسیار نگران هستیم که این تلاش برای عبور ممکن است به نحوی تسهیل شده باشد و این افراد از جمله یک نوزاد در وسط یک کولاک به حال خود رها شده باشند، زمانی که هوا در حدود منفی 35 درجه سانتیگراد بود و باد را نیز در نظر گرفت. ” او گفت.
وی افزود: «این قربانیان نه تنها با هوای سرد، بلکه با مزارع بی‌پایان، برف‌های بزرگ و تاریکی کامل مواجه هستند.»
پلیس برای جستجوی منطقه از ماشین های برفی و سایر وسایل نقلیه تمام زمینی استفاده کرد.
امرسون در امتداد مسیری است که مهاجران برای تردد بین ایالات متحده و کانادا از آن استفاده می کنند.
مک‌لاتچی گفت که تلاش‌ها برای عبور از یک سال متوقف شده است زیرا مرز به دلیل همه‌گیری بسته شده است.