چهار: کشورهای چهارگانه در پکن با حجاب نازک حرکت می کنند

هیروشیما: رهبران چهار گروهی – استرالیا، هند، ژاپن و ایالات متحده – رفتار پکن را در روز شنبه در نشست هیروشیما با پوششی نازک بیان کردند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و سه شریک او در این گروه به نام چین اشاره نکردند، اما در بیانیه مشترکی که خواستار «صلح و ثبات در حوزه دریایی هند و اقیانوس آرام» شده بود، به وضوح این ابرقدرت کمونیستی هدف زبان بود.
در این بیانیه با استفاده از زبان دیپلماتیک که به نظر می رسد اشاره به تاکتیک های اقتصادی چین برای به دست آوردن اهرم فشار بر کشورهای فقیرتر و همچنین گسترش نظامی آن در اقیانوس آرام دارد، آمده است: «ما به شدت با اقدامات بی ثبات کننده یا یکجانبه ای که به دنبال تغییر وضعیت موجود با زور یا اجبار است، مخالفیم. .
این بیانیه با اشاره به ساخت پایگاه‌های چینی در صخره‌های دریایی سابق افزود: «ما نگرانی جدی در مورد نظامی‌سازی ویژگی‌های مورد مناقشه، استفاده خطرناک از گارد ساحلی و کشتی‌های شبه‌نظامی دریایی و تلاش‌ها برای ایجاد اختلال در فعالیت‌های بهره‌برداری از منابع دریایی دیگر کشورها ابراز می‌کنیم». و آزار و اذیت کشتی های غیر چینی در آب های مورد مناقشه.
رهبران چهارگانه نشست خود را در حالی برگزار کردند که قبلاً برای نشست گروه 7 در هیروشیما گرد هم آمده بودند.
نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز قرار بود هفته آینده در سیدنی میزبان بایدن، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و نخست وزیر نارندرا مودی باشد. با این حال، بایدن از این تصمیم خارج شد و گفت که باید روز یکشنبه از ژاپن به واشنگتن بازگردد تا با مخالفان جمهوری خواه درباره سقف بدهی آمریکا مذاکره کند.
بایدن به خاطر تغییر اجباری در برنامه ها عذرخواهی کرد و از آلبانی دعوت کرده است تا به کاخ سفید سفر کند.
در بیانیه خود، آنها بر حمایت چهارجانبه از بهبود زیرساخت‌ها در منطقه وسیع آسیا-اقیانوسیه تاکید کردند، در حالی که در بررسی ظاهری دیگری در چین گفتند که می‌خواهند به چنین سرمایه‌گذاری‌هایی کمک کنند، اما “بار بدهی ناپایدار” را بر دریافت‌کنندگان کمک تحمیل نمی‌کنند. .
از جمله پروژه‌هایی که رهبران Quad بر آن تاکید کردند، «نیاز فوری به پشتیبانی از شبکه‌های کابلی زیردریایی با کیفیت در هند و اقیانوس آرام، که کلید رشد و شکوفایی جهانی هستند» بود. آنها مشارکتی را با هدف استفاده از تخصص کشورهایشان در بخش تخصصی کابل دریایی اعلام کردند.
آنها همچنین گفتند که برنامه آزمایشی موجود برای نظارت بر صید غیرقانونی با فناوری پیشرفته گسترش خواهد یافت.
و آنها گفتند که از سرکوب در میانمار «عمیقاً نگران» هستند و «پرتاب موشک‌های بالستیک بی‌ثبات‌کننده کره شمالی و تعقیب سلاح‌های هسته‌ای را که نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد است» محکوم کردند.