چین ادعای جاسوسی از زیرساخت های حیاتی غرب را رد می کند

دولت چین ادعاهایی مبنی بر نفوذ جاسوسانش به زیرساخت های غربی را رد کرده و هشدار مشترک صادر شده از سوی ایالات متحده و متحدانش را یک “کارزار اطلاعات نادرست جمعی” خوانده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین مائو نینگ به خبرنگاران گفت که هشدارهای صادر شده توسط ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند برای ترویج اتحاد اطلاعاتی آنها به نام پنج چشم بوده است – و این واشنگتن است که در هک کردن مقصر است.
مائو گفت: «ایالات متحده امپراتوری هک است.
این واکنش به دنبال یک سری هشدارهای صادر شده توسط کشورهای Five Eyes – و شرکت بزرگ فناوری ایالات متحده مایکروسافت – در مورد فعالیت یک گروه هکر چینی موسوم به ولت تایفون.
اگرچه جاسوسان چینی از مدت ها قبل به صورت آنلاین علیه ایالات متحده و متحدانش فعال بودند، ولت تحلیلگران می گویند که توفان به دلیل تمرکز بر زیرساخت های حیاتی، از جمله پیوندهای ارتباطی که ایالات متحده را به اقیانوس آرام متصل می کند، نگرانی های خاصی را ایجاد کرده است.
تمرکز این گروه بر پنهان کاری نیز جلب توجه می کند.
شرکت امنیت سایبری Secureworks که گفته است به حداقل سه هک Volt Typhoon پاسخ داده است، این گروه را به طور مداوم برای پوشش مسیرهای خود توصیف کرد.
این شرکت همچنین از ارزیابی‌های غربی درباره منشأ این گروه حمایت کرد و گفت که گروه هکری که به آن لقب داده استسیلوئت برنز” احتمالاً از طرف پکن عمل می کند.
Secureworks – یکی از بازوی Dell Technologies – گفت که جاسوسان چینی در پاسخ به “فشارهای احتمالی افزایش یافته از سوی رهبری (چین) برای جلوگیری از بررسی عمومی فعالیت‌های جاسوسی سایبری خود، بازی خود را تقویت می‌کنند.