چین از افزایش ناگهانی موارد کووید-19 در آستانه بازی های المپیک زمستانی خبر می دهد

پکن: کمیسیون بهداشت این کشور روز یکشنبه اعلام کرد که چین در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی پکن که در فوریه سال آینده برگزار می‌شود، 206 مورد جدید کووید-19 از جمله 158 مورد منتقل شده در داخل کشور را گزارش کرده است.
کمیسیون ملی بهداشت (NHC) اعلام کرد از میان موارد جدید محلی کروناویروس، 157 مورد در شانشی و یک مورد در استان گوانگشی گزارش شده است، علاوه بر 48 مورد وارداتی.
افزایش موارد در آستانه بازی های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 نگرانی هایی را در این کشور برانگیخته است زیرا مقامات برای جلوگیری از شیوع این بیماری تلاش می کنند.
اگرچه چین با محدود کردن شدید سفرهای بین‌المللی، شیوع این بیماری را کنترل کرده است، اما خوشه‌های پراکنده موارد در بخش‌های مختلف این کشور ظاهر شد و سیاست «مورد صفر» آن را تحت فشار قرار داد.
مقامات چینی یک مورد Omicron را در 13 دسامبر در شهر تیانجین و پس از آن چند مورد دیگر گزارش کردند. با این حال، اطلاعات زیادی در مورد شیوع آن در کشور وجود ندارد.
مقامات بهداشتی همچنین در اواسط ماه شیوع سویه دلتا را در استان ژجیانگ گزارش کردند که تحت کنترل قرار گرفت.
کمیسیون گفت: تا روز شنبه 2011 مورد فعال در چین وجود داشت که 9 مورد در شرایط بحرانی قرار داشتند.
هیچ مورد فوتی جدید مرتبط با این بیماری گزارش نشده و 76 نفر از بیماران روز شنبه از بیمارستان ها ترخیص شدند.
از زمان شیوع ویروس کرونا در ووهان در سال 2019، تعداد کل موارد در سرزمین اصلی چین به 101077 نفر رسید و تعداد قربانیان بدون تغییر به 4636 نفر رسید.
بازی‌های المپیک زمستانی پکن، بیست و چهارمین دوره نمایشی که از سال 1924 آغاز شد، از 4 تا 20 فوریه برگزار می‌شود.