چین از کاهش شدید موارد در شهر قفل شده شیان خبر می دهد

تایپه: چین روز چهارشنبه از کاهش شدید آلودگی به کووید-19 در شهر شمالی شیان خبر داد که طی دو هفته گذشته تحت قرنطینه شدید قرار داشته و زندگی 13 میلیون ساکن آن را به شدت مختل کرده است. کمیسیون ملی بهداشت تنها 35 مورد جدید را در شیان، خانه مجسمه‌های مشهور جنگجویان سفالی و صنایع بزرگ اعلام کرد که نسبت به روز گذشته 95 مورد کاهش داشته است. مقامات بهداشتی گفتند که اساساً به هدف توقف انتقال در جامعه دست یافته اند زیرا موارد جدید در بین افرادی بودند که قبلاً قرنطینه شده بودند.
این کاهش از زمانی ادامه یافته است که موارد جدید روزانه به 100 نفر رسیده است، که مقامات را بر آن داشته تا محدودیت ها را برای خروج افراد از خانه های خود حفظ کنند و در برخی موارد تشدید کنند. شیان نزدیک به 1800 مورد ابتلا را گزارش کرده است اما در آخرین افزایش خود هیچ مورد فوتی نداشته است. این رقم در مقایسه با شیوع بیماری در کشورهای دیگر رقم کمی است، نشانه‌ای از این که استراتژی «تحمل صفر» چین برای قرنطینه کردن هر مورد، آزمایش‌های انبوه و تلاش برای جلوگیری از عفونت‌های جدید از خارج از کشور به جلوگیری از شیوع گسترده کمک کرده است.
اخبار افرادی در شیان که به دنبال مراقبت های پزشکی فوری هستند و به دلیل نداشتن نتایج آزمایش کووید از بیمارستان ها دور شده اند، به صورت آنلاین پخش شده است. بر اساس پست آنلاین خواهرزاده این زن، آنها شامل یک زن باردار نیز بودند. زن بیرون از بیمارستان روی یک چهارپایه پلاستیکی منتظر ماند تا اینکه خونریزی کرد. او در نهایت پس از دیدن خون توسط کادر پزشکی به بیمارستان راه یافت، اما جنین از قبل مرده بود.