چین با استفاده از وی چت، ابزارهای دیگر برای شکل دادن به نتایج سیاست عمومی در تگزاس، فلوریدا: گزارش

پکن: حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) از آن استفاده می‌کند پلتفرم وی چت به گفته The Diplomat، و ابزارهای دیگر برای تلاش و شکل دادن به نتایج سیاست عمومی در تگزاس و فلوریدا.
اندکی پس از تشکیل مجلس قانونگذاری تگزاس برای نشست سالانه خود در 10 ژانویه، سناتور ایالت تگزاس لوئیس کلخورستبر اساس گزارش The Diplomat، SB147، لایحه ای را ارائه کرد که دولت ها، شرکت ها و شهروندان چین، روسیه، ایران و کره شمالی را از خرید زمین در تگزاس منع می کند.
این قانون با خرید 140000 هکتار زمین در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی لافلین در نزدیکی دل ریو، تگزاس توسط یک افسر سابق ارتش چین در سال 2021 آغاز شد. فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، در 15 ژانویه، حمایت خود را از این لایحه اعلام کرد.
روز بعد، وی چت، که محتوای آن به طور کامل توسط ح‌ک‌چ تنظیم می‌شود، مملو از اطلاعات نادرست درباره این قانون شد.
شروع از 1point3acres (Yi Mu San Fen Di)، بزرگ وی چت حساب عمومی و تالار گفتمان آنلاین و وب سایت مدیریت شده از شاندونگ، چین، روایاتی ظاهر شد که SB147 را به عنوان یک “قانون جدید محرومیت چینی” توصیف می کرد، در حالی که از ذکر آنچه باعث آن شده است اجتناب می کرد.
در روزهای بعد گروه‌های جدید ضد SB147 در وی چت ظاهر شدند. همانطور که مشخصه سایر کمپین‌های تحریم شده توسط ح‌ک‌چ در پلتفرم است، این گروه‌های وی چت دارای یک شیب روایی منحصر به فرد بودند. آنها بحث های متوازن را ممنوع می کنند، هر کس را که موافق نبود بیرون می کنند، و رادیکال ترین صداها (و در این مورد ضد آمریکایی) را ترویج می کنند.
کسانی که از این لایحه حمایت می کردند «خائنان چینی» نامیده می شدند. طبق گزارش The Diplomat، برخی از پست‌ها کاربران را تشویق می‌کردند تا حساب‌های طرفدار SB147 را با برچسب‌گذاری هرزنامه، گزارش آن‌ها به FBI به عنوان جاسوس، یا حتی حمله به کاربران پشت سرشان خراب کنند.
در همین حال، آسیا تایمز اخیرا گزارش داد که بیش از یک چهارم شرکت‌های آمریکایی دیگر کشورها را به چین اولویت می‌دهند، اتاق بازرگانی آمریکا در چین (AmCham China) گفت.
بر اساس نظرسنجی AmCham چین، 27 درصد از اعضای آن در هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، کشورهایی غیر از چین را در نظر می گیرند که عمدتاً به دلیل نگرانی در مورد فضای سیاست نامطمئن در چین است.