چین با افزایش ویروس در ایالات متحده و اروپا، قرنطینه ها را گسترش می دهد

پکن: چین روز سه‌شنبه صدها هزار نفر دیگر را تحت قرنطینه قرار داد تا تلاش کنند تا شیوع ویروس کرونا را از بین ببرد، زیرا عفونت‌ها در چندین ایالت ایالات متحده و اروپا به بالاترین حد خود رسیده است.
افزایش کووید در سراسر جهان ویرانی به بار آورده است، به طوری که بسیاری از کشورها در اروپا و آمریکای شمالی تلاش می کنند تا تعادلی بین محدودیت های تنبیهی اقتصادی و کنترل شیوع ویروس ایجاد کنند.
ایالات متحده دوره انزوا را برای موارد بدون علامت به نصف کاهش داد تا این اختلالات را کاهش دهد، در حالی که فرانسه به شرکت ها دستور داد که کارمندان خود را حداقل سه روز در هفته از خانه کار کنند.
علیرغم اینکه چین با شیوع بسیار کمتری در مقایسه با کانون‌های ویروسی جهانی مواجه است، استراتژی «کووید صفر» خود را کاهش نداده است و دستورات ماندن در خانه را در بسیاری از نقاط شهر یانان اعمال می‌کند.
صدها هزار نفر از ساکنان آسیب دیده در آنجا به 13 میلیون نفر در شهر شیان پیوستند، که در حالی که چین با بالاترین تعداد موارد روزانه خود در 21 ماه گذشته مبارزه می کرد، وارد ششمین روز حبس خانگی شدند.
یکی از ساکنان شیان در پلتفرم Weibo مانند توییتر نوشت: “من در شرف مرگ از گرسنگی هستم.”
“غذا نیست، مجتمع مسکونی من اجازه نمی دهد بیرون بروم، و من در حال تمام شدن رشته فرنگی فوری هستم… لطفا کمک کنید!”
بسیاری از ساکنان شیان به طور مشابه در رسانه های اجتماعی از این محدودیت ها شکایت کرده اند، محدودیت هایی که شامل ممنوعیت رانندگی و تنها یک عضو خانواده مجاز به بیرون رفتن برای خرید مواد غذایی هر سه روز یکبار است.
این قرنطینه فراگیرترین قرنطینه در چین از زمانی است که شهر با اندازه مشابه ووهان از جهان در روزهای ابتدایی همه‌گیری قطع شد.
افزایش در بسیاری از کشورها توسط نوع ویروس Omicron بسیار قابل انتقال است که بخش‌های آسیب‌پذیر مانند سفر را تحت تأثیر قرار داده است.
حدود 11500 پرواز در سراسر جهان از روز جمعه لغو شده اند و ده ها هزار پرواز دیگر در یکی از شلوغ ترین دوره های سفر سال به تاخیر افتاده اند.
چندین شرکت هواپیمایی کمبود نیروی انسانی را ناشی از افزایش موارد Omicron می دانند.
افزایش در ایالات متحده توسط نوع Omicron، و همچنین جیب های بزرگ ساکنان واکسینه نشده و عدم دسترسی به آزمایش سریع و آسان ایجاد شده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت ممکن است برخی از بیمارستان‌های ایالات متحده تحت کنترل درآیند، اما این کشور عموماً به خوبی آماده است.
او تاکید کرد که Omicron تاثیری مشابه شیوع اولیه کووید-19 یا افزایش نوع دلتا در سال جاری نخواهد داشت.
بایدن گفت: «امیکرون یک منبع نگرانی است، اما نباید منبع وحشت باشد.
در تلاش برای جلوگیری از کمبود انبوه نیروی کار در طول موج افزایش، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده روز دوشنبه دوره ایزوله را برای موارد بدون علامت از 10 به 5 روز کاهش داد.
ایالات متحده کشوری است که بیشترین آسیب را از این بیماری همه گیر کرده است و در حال نزدیک شدن به رکورد روزانه 250000 موردی است که ژانویه گذشته ثبت شده است.
دولت‌ها در سرتاسر جهان در تلاش برای تقویت واکسیناسیون هستند و تأکید می‌کنند که اکثریت قریب به اتفاق بستری‌ها و مرگ‌ومیرهای کووید-19 در بین افراد واکسینه نشده اتفاق می‌افتد.
بسیاری از کشورها نیز مجبور به بازگرداندن محدودیت‌های غیرمحبوب و دردناک اقتصادی شده‌اند.
آلمان از روز سه شنبه محدودیت های جدیدی را اعمال خواهد کرد.
تجمعات خصوصی به ده نفر واکسینه شده محدود می شود – دو نفر برای افراد غیر واکسینه شده – و کلوپ های شبانه تعطیل خواهند بود. تمامی مسابقات ورزشی هم اکنون پشت درهای بسته برگزار می شود.
یکی از ساکنان برلین به تلویزیون AFP گفت: “برای کاهش آمار ابتلا باید کاری انجام شود.”
فرانسه در مواجهه با آلودگی‌های بی‌سابقه، از صدور دستور ماندن در خانه خودداری کرد، اما از کارفرمایان خواست تا در صورت امکان سه روز در هفته کارکنان را از خانه کار کنند.
این اقدام جدید که حداقل به مدت سه هفته اجرا می شود، یکی از چندین مورد اعلام شده پس از جلسه کابینه بحران در مورد Omicron است که تهدیدی برای غلبه بر بیمارستان ها است.
با این حال، مانند ایالات متحده، نخست وزیر ژان کاستکس گفت که فرانسه تا پایان هفته کاهش دوره های قرنطینه و انزوا را برای موارد کووید و تماس های آنها اعلام خواهد کرد.
دانمارک و ایسلند نیز موارد ثبت شده روزانه را گزارش کردند.
موج جدید کووید یک بار دیگر باعث هرج و مرج در تقویم ورزشی شده است.
لیگ برتر انگلیس اعلام کرد که تست 103 بازیکن و کادر فنی در هفته گذشته مثبت بوده است. در ماه دسامبر تاکنون 15 بازی به تعویق افتاده است.