چین برای انقضای ویروس کرونا به 4 سال زندان محکوم می کند

پکن: چین سه نفر را به دلیل نقض قوانینی که منجر به شیوع ویروس شده است، تا چهار سال به زندان فرستاده است که یکی از سخت‌ترین مجازات‌ها برای نقص در اجرای سیاست سخت‌گیرانه دولت برای مقابله با کووید-صفر است.
گلوبال تایمز اواخر روز سه شنبه گزارش داد که تخلفات در یک شرکت باربری در دالیان، بندری در شمال شرق، شامل عدم اطمینان از ماسک زدن کارمندان، اجتناب از بازدید از اماکن عمومی پس از ساعت کاری، و قرنطینه و آزمایش مناسب بود، نادیده گرفتن هایی که به چهار نفر اجازه داد تا 83 نفر دیگر را آلوده کند.
وب سایت خبری دولتی گفت که این قسمت شامل یک کشتی باری بود که کالاهای یخ زده را در اواسط نوامبر 2020 به دالیان می آورد. هفته گذشته به کنترلر، نماینده قانونی و ناظر این شرکت از 39 تا 57 ماه حبس محکوم شد. بر اساس این وب سایت خبری که نام کامل شرکت یا افراد یا دادگاه را ذکر نکرد، این شرکت 800000 یوان (125500 دلار) جریمه شد.
در اواخر سال 2020، چین شاهد شیوع ویروس در لیائونینگ، که دومین شهر بزرگ آن دالیان است، و در پکن بود. مقامات چینی به ویژه از پایتخت این کشور محافظت می کنند و اغلب برای ورود با هواپیما یا قطار نیاز به آزمایش منفی کووید دارند و به طور دقیق تردد مردم در اطراف شهر را با یک برنامه تلفن همراه ردیابی می کنند.
چین ادعا می‌کند که ویروس کرونا در شرایط موجود در مواد غذایی و بسته‌بندی‌های زنجیره سرد باقی می‌ماند و مقامات گوشت و غذاهای دریایی وارداتی را برای ردیابی ویروس آزمایش می‌کنند. مقامات بهداشتی بین المللی احتمال چنین انتقالی را کم اهمیت می دانند.
دالیان حدود 70 درصد از کل محصولات وارداتی زنجیره سرد در اقتصاد شماره 2 جهان را اداره می کند. در نوامبر سال گذشته، این شهر به یک شعله ور شدن منجر شد که منجر به قرنطینه کردن ده‌ها هزار دانشجوی دانشگاه در صنعت زنجیره سرد شد.