چین برای سناریوهای شدید آماده می شود: شی در میان شکاف با غرب

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در حالی که به شهروندان هشدار داد در بحبوحه تشدید تنش ها با ایالات متحده و اتحادیه اروپا، خود را برای “بدترین سناریوها و سناریوهای شدید” آماده کنند، گفت: چین با نگرانی های امنیتی پیچیده تر و دشوارتری مواجه است.
شی، که ریاست جلسه ای را بر عهده داشت کمیسیون امنیت ملی روز سه شنبه، دولت گفت که پیچیدگی و شدت مشکلات امنیت ملی که کشور با آن مواجه است به طرز چشمگیری افزایش یافته است. خبرگزاری شین هوا گزارش شده است.
وی گفت: «جبهه امنیت ملی باید اعتماد به نفس راهبردی ایجاد کند، اعتماد به نفس کافی برای کسب پیروزی را داشته باشد و از نقاط قوت و مزیت های خود آگاه باشد و در این جلسه خواستار آگاهی کامل از شرایط پیچیده و چالش برانگیز شد. مواجهه با امنیت ملی».
ما باید برای بدترین و شدیدترین سناریوها آماده باشیم و آماده باشیم تا در برابر آزمون بزرگ بادهای تند، آب های متلاطم و حتی طوفان خطرناک مقاومت کنیم… باید تلاش های بیشتری برای نوسازی سیستم و ظرفیت امنیت ملی خود انجام دهیم. برای نبرد واقعی و مقابله با مشکلات عملی آماده باشید.»
در این نشست اسنادی از جمله «دستورالعمل تسریع در ایجاد سیستم پایش ریسک و هشدار سریع برای امنیت ملی» و «دستورالعمل تقویت آموزش گسترده عمومی در مورد امنیت ملی» به تصویب رسید. شی، 69 ساله، از زمانی که مجددا به عنوان رئیس حکومت انتخاب شد، تاکید بیشتری بر افزایش امنیت و افزایش سطح رزمی سربازان داشته است. حزب کمونیست چین سال گذشته برای سومین بار بی سابقه.
این اولین بار نیست که شی چین وضعیت امنیتی چین را برجسته می کند. او در ماه مارس، واشنگتن را به رهبری سرکوب غرب علیه چین متهم کرد. در زمان‌های اخیر، شی جین‌پینگ لفاظی‌های امنیتی را تشدید کرده است زیرا چین به طور فزاینده‌ای در جبهه‌های متعدد از جمله در تایوان و آمریکا در مقابل آمریکا قرار گرفته است. دریای چین جنوبی.