چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چهار ماه گذشته را گزارش کرده است

پکن: چین روز شنبه بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در چهار ماه گذشته گزارش کرد زیرا مقامات برای مهار شیوع بیماری در چندین منطقه از جمله شهر شیان که میلیون‌ها نفر هنوز در قرنطینه هستند، عجله کردند.
چین، جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال 2019 در آن شناسایی شد، در حالی که برای برگزاری بازی های المپیک زمستانی در ماه فوریه در پکن، پایتخت آماده می شود، در آماده باش برای عفونت های جدید است.
بر اساس بیانیه کمیسیون ملی بهداشت، از 140 عفونت جدید، 87 مورد به صورت محلی منتقل شده است، در حالی که روز گذشته 55 مورد عفونت بود.
اکثر آنها در شیان، در استان شمال غربی شانشی بودند، جایی که 13 میلیون نفر از ساکنان آن از روز پنجشنبه در قرنطینه هستند.
به گفته اداره بهداشت محلی روز شنبه، این شهر در شب کریسمس بیشترین تعداد روزانه خود را در یک سال با 75 مورد داخلی گزارش کرد.
در حالی که چین موارد ابتلا را به حداقل کاهش داده است – به لطف استراتژی صفر کووید در محدودیت های مرزی سخت، قرنطینه های طولانی مدت و قرنطینه های هدفمند – موارد در هفته های اخیر افزایش یافته است.
فیلم‌های دریافتی از تلویزیون دولتی CCTV روز شنبه صف‌های طولانی را در خارج از مراکز آزمایش شیان نشان می‌دهد که مقامات برای رفع آخرین شعله‌ور شدن عجله دارند.
بر اساس قوانین سختگیرانه قرنطینه، از روز پنجشنبه همه خانوارهای شیان فقط مجازند هر دو روز یک بار یک عضو را برای خرید مایحتاج به بیرون بفرستند. ساکنان برای ترک شهر نیاز به مجوز ویژه از کارفرما یا مقامات محلی خود دارند.
شیان از زمان گزارش اولین مورد در 9 دسامبر 2021، 330 مورد علامتدار محلی را ثبت کرده است که در مقایسه با شیوع در سایر نقاط جهان، تعداد کمی است.
اما نهاد انضباطی چین روز جمعه اعلام کرد که حدود 26 مقام دولتی شیان به دلیل نقص در پیشگیری از ویروس مجازات شده اند.
مقامات محلی که به نظر می رسد در کنترل ویروس در منطقه خود شکست خورده اند، به طور منظم بر اساس رویکرد سختگیرانه پکن برای مقابله با کووید صفر، اخراج یا توبیخ می شوند.
به گفته رسانه های دولتی، مواردی از شیان تاکنون به پنج شهر دیگر از جمله پکن سرایت کرده است و این نگرانی ها را در مورد سرعت گسترش این ویروس از نظر جغرافیایی در سراسر کشور پهناور افزایش داده است.
چین از زمان ظهور این ویروس در شهر ووهان در اواخر سال 2019، 100871 مورد علامت دار و کمتر از 5000 مورد مرگ را گزارش کرده است.