چین دو مقام را در شیان محصور کرد

پکن: داده های رسمی نشان داد که موارد جدید ویروس کرونا در شهر محصور شده شیان چین روز دوشنبه کاهش یافت، در حالی که مقامات محلی دو مقام ارشد را برای “تقویت” مبارزه با کووید برکنار کردند.
پکن از زمان اولین ظهور ویروس، رویکرد «کووید صفر» را با محدودیت‌های مرزی سخت و قرنطینه‌های هدفمند دنبال کرده است، اما این استراتژی با شیوع‌های محلی اخیر تحت فشار قرار گرفته است.
شهر شمالی شیان، محل زندگی جنگجویان تراکوتا با شهرت جهانی، به آخرین کانون زمین لرزه تبدیل شده است که مقامات به تمام 13 میلیون نفر از ساکنان دستور داده اند در خانه بمانند و چندین دور آزمایش دسته جمعی در هفته های اخیر انجام شده است.
شیان روز دوشنبه 90 مورد جدید ویروس محلی را گزارش کرد که از 122 مورد یک روز قبل کمتر است. از 9 دسامبر، بیش از 1600 مورد ابتلا به ویروس در این شهر گزارش شده است.
بر اساس اعلامیه رسمی، لیو گوژونگ، مسئول استانی، گفت: «ما وارد یک حالت حمله عمومی شده‌ایم» و افزود که لازم است هر چه سریع‌تر به هدف پاکسازی جامعه از موارد ابتلا به ویروس کرونا دست یابیم.
به گزارش رسانه های محلی، شیان روز یکشنبه اعلام کرد که دو مقام ارشد حزب کمونیست از ناحیه یانتا به منظور “تقویت کار پیشگیری و کنترل همه گیر” در این منطقه از سمت های خود برکنار شده اند.
ماه گذشته، بدنه انضباطی چین اعلام کرد که ده‌ها نفر از مقامات به دلیل “دقت کافی در پیشگیری و کنترل شیوع بیماری” مجازات شدند.
ساکنان محلی در روزهای اخیر به رسانه ها گفتند که با وجود اصرار مقامات چینی که برای اطمینان از تدارکات پایدار تلاش می کنند، برای یافتن غذای کافی تلاش می کنند.
اگرچه موارد گزارش شده کروناویروس در چین در مقایسه با سایر نقاط پایین است، اما موارد ابتلای جدید در روزهای اخیر به بالاترین حد خود رسیده است که از مارس 2020 در این کشور مشاهده نشده است.
این افزایش در حالی رخ می دهد که پکن برای میزبانی بازی های المپیک زمستانی در ماه آینده آماده می شود.