چین زنجیره 7-Eleven را به دلیل علامت گذاری تایوان به عنوان کشور مستقل در وب سایت خود جریمه کرد

پکن: پکن زنجیره خرده فروشی 7-Eleven را به دلیل به رسمیت شناختن تایوان به عنوان یک کشور مستقل در وب سایت خود جریمه کرد.
به گزارش جاست ارت نیوز، طبق گزارش ها، فروشگاه های زنجیره ای 7-Eleven متعلق به Seven & i Holdings مستقر در توکیو، توسط مقامات چینی 150000 یوان (23500 دلار آمریکا) جریمه شده است.
پکن مدعی حاکمیت کامل بر تایوان است، دموکراسی تقریباً 24 میلیون نفری که در سواحل جنوب شرقی سرزمین اصلی چین واقع شده است، علیرغم این واقعیت که دو طرف بیش از هفت دهه است که به طور جداگانه اداره می شوند.
Just Earth News گزارش داد که بسیاری از شرکت های مشهور فعال در چین در موارد قبلی هر گونه اشاره ای به تایوان به عنوان یک دولت ملی جداگانه از وب سایت های خود حذف کرده اند، و در برخی موارد حتی پس از به تصویر کشیدن نقشه چین بدون نشان دادن تایوان به عنوان بخشی از قلمرو چین، عذرخواهی رسمی کردند. .
این گزارش همچنین گزارش داد که شرکت‌هایی از جمله Gap، Daimler AG، United Continental Holdings، ANA Holdings پس از نشان دادن تایوان به عنوان یک کشور جداگانه، عقب‌نشینی کرده‌اند.
به گزارش جاست ارت نیوز، در می 2018، شرکت گپ مجبور شد پس از فروش یک تی شرت در فروشگاه های خرده فروشی خود که نقشه نادرستی از چین را نشان می داد، پس از اینکه کاربران رسانه های اجتماعی در چین اشاره کردند که چگونه برخی از مناطق تحت ادعای چینی ها از جمله مناطق مورد ادعای چینی ها اشاره کردند، رسماً عذرخواهی می کرد. تبت جنوبی، جزیره تایوان و دریای چین جنوبی حذف شدند.
جریمه و اخطار به هلدینگ سون اند آی در دسامبر سال گذشته طبق یک وب سایت اطلاعات اعتباری مرتبط با دولت صادر شد.
به گزارش جاست ارت نیوز، این گزارش در وب سایت نشان می دهد که چگونه این شرکت نتوانست جزایر خاصی از دریای چین جنوبی را با نام چینی آنها و همچنین جزایر مورد مناقشه Diaoyu را که در ژاپن به نام Senkaku شناخته می شود، توصیف کند.
در ادامه بیان شد که این گزارش همچنین ادعا می‌کند که نقشه اشتراک‌گذاری شده توسط این شرکت حاوی اشتباهاتی در برچسب‌گذاری مرزها در امتداد منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ و منطقه خودمختار تبت است.
تایوان و مشروعیت آن یک موضوع سرزمینی بسیار حساس در چین است زیرا پکن این استان را جزیره‌ای دموکراتیک خودگردان می‌داند که از سال 1949 به طور جداگانه اداره می‌شود.
به گزارش جاست ارت نیوز، چین همچنین با اشاره به اینکه هنگ کنگ و ماکائو به صورت جداگانه ایالت های مستقل اداره می شوند، مخالف است، حتی اگر آنها مناطق اداری ویژه با خودمختاری بیشتر باشند.