چین متعهد شده است که پس از تصویب تحریم های سین کیانگ ایالات متحده پاسخ دهد

پکن – چین روز جمعه اعلام کرد که پس از تصویب قانون جدید مجلس سنای آمریکا مبنی بر ممنوعیت واردات از منطقه سین کیانگ، مگر اینکه شرکت‌ها ثابت کنند که بدون کار اجباری تولید شده‌اند، تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از موسسات و شرکت‌های خود انجام خواهد داد.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: این اقدام که روز پنجشنبه تصویب شد “نشان می دهد که ایالات متحده در مورد لکه دار کردن چین به هر وسیله ای ابهامی ندارد.”
وانگ در یک نشست روزانه به خبرنگاران گفت: «اقدامات مربوطه به طور جدی اصول اقتصاد بازار و قوانین اقتصادی و تجاری بین‌المللی را تضعیف می‌کند و به منافع مؤسسات و شرکت‌های چینی آسیب جدی وارد می‌کند».
وانگ گفت: “چین به شدت این موضوع را ابراز تاسف و رد می کند و از ایالات متحده می خواهد که فورا اشتباه خود را اصلاح کند. چین تمام اقدامات لازم را برای محافظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع موسسات و شرکت های چینی انجام خواهد داد.”
این قانون آخرین مورد از مجموعه تشدید مجازات های ایالات متحده به دلیل سوء استفاده گسترده و سیستماتیک چین از اقلیت های قومی و مذهبی در منطقه غرب، به ویژه اویغورهای عمدتا مسلمان سین کیانگ است.
رئیس جمهور جو بایدن، که انتظار می رود پس از غلبه بر تردید اولیه کاخ سفید و مخالفت شرکت ها، قانون را امضا کند، روز پنجشنبه نیز تحریم های جدیدی را اعلام کرد. آنها چندین شرکت بیوتکنولوژی و نظارت چینی، یک تولیدکننده پیشرو هواپیماهای بدون سرنشین و نهادهای دولتی را به دلیل اقدامات خود در سین کیانگ هدف قرار می دهند.