چین می گوید 5 شهروند از عملیات معدن کنگو ربوده شده اند

کارگری در معدنی در کیسانفو، کنگو، که توسط شرکت چینی مولیبدن (NYT) ساخته می‌شود.

پکن: چین می گوید پنج شهروند این کشور از یک عملیات معدنی در شرق کنگو ربوده شده اند.
سفارت چین در کینشاسا در سرویس پیام آنلاین وی چت پست کرد که این پنج نفر بامداد یکشنبه از سایتی در استان کیوو جنوبی که هم مرز رواندا، بوروندی و تانزانیا است ربوده شدند.
این سازمان از همه شهروندان چینی خواست تا کیوو جنوبی و استان‌های همجوار کیوو شمالی و ایتوری را ترک کنند و گفت که وضعیت امنیتی در این منطقه “بسیار پیچیده و وحشتناک” است و امکان ارائه کمک در صورت حمله یا حمله وجود ندارد. آدم ربایی
هیچ جزئیاتی در مورد افراد ربوده شده، کسانی که برای آنها کار می کردند یا مظنون به گرفتن آنها بودند، ارائه نشد.
سفارت گفت: «همه شهروندان چینی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری چینی در کنگو باید به شرایط محلی توجه زیادی داشته باشند، آگاهی ایمنی و آمادگی اضطراری خود را افزایش دهند و از سفرهای غیرضروری به بیرون خودداری کنند.»
روز شنبه، زمانی که 100 مرد مسلح به شدت مسلح که گمان می رود اعضای سابق گروه شورشی M23 باشند، به یک پاسگاه گشت در نزدیکی روستای بوکیما در شمال کیوو حمله کردند، یک محیط بان پارک حفاظت شده کنگو کشته شد. سایر محیط بانان بدون آسیب فرار کردند.
چندین گروه مسلح از جمله نیروهای دموکراتیک برای آزادی رواندا که با نام اختصاری فرانسوی FDLR شناخته می شود، Mai-Mai و M23 به طور منظم برای کنترل منابع طبیعی شرق کنگو با هم رقابت می کنند.
با وجود این خطر، مشاغل چینی در جستجوی مواد معدنی کمیاب و سایر منابع طبیعی به کنگو و سایر کشورهای بی ثبات آفریقا نقل مکان کرده اند. کارگران چینی همچنین در پاکستان و سایر کشورهایی که شورش‌های فعال دارند مورد آدم‌ربایی و حملات قرار گرفته‌اند.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک