چین پروازهای بیشتر ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد و دسترسی را بیشتر قطع کرد

پکن: چین روز چهارشنبه دستور تعلیق شش پرواز دیگر آمریکا را در هفته‌های آینده پس از افزایش تعداد مسافرانی که تست COVID-19 مثبت داشتند، صادر کرد و در برنامه‌ای که قبلاً به شدت کاهش یافته بود، لغو آن به 70 رسید.
رگولاتور هوانوردی گفت که از هفته 24 ژانویه، دو پرواز خطوط هوایی یونایتد از سانفرانسیسکو به شانگهای را پس از مثبت شدن آزمایش هفت مسافر در پرواز اخیر، متوقف خواهد کرد.
همچنین چهار پرواز خطوط هوایی چین جنوبی از لس آنجلس به گوانگژو را از هفته 31 ژانویه به حالت تعلیق در می آورد، اقدامی که بر پروازهای برگشت در فوریه نیز تأثیر می گذارد.
قبل از لغو آخرین پروازها، سه شرکت هواپیمایی ایالات متحده و چهار شرکت هواپیمایی چینی حدود 20 پرواز در هفته بین کشورها انجام می دادند که بسیار کمتر از رقم بیش از 100 پرواز در هفته قبل از همه گیری جهانی بود.
چین مسیرهای خود با سایر کشورها را نیز به حالت تعلیق درآورده است. روز چهارشنبه در مجموع شش پرواز از فرانسه و کانادا را به حالت تعلیق درآورد.
اما تعداد پروازهای ایالات متحده که لغو می شوند از دسامبر افزایش یافته است، زیرا عفونت های ناشی از نوع بسیار مسری Omicron به بالاترین سطح در ایالات متحده رسیده است.
پکن و واشنگتن از زمان شروع همه‌گیری، بر سر خدمات هوایی با یکدیگر اختلاف نظر داشته‌اند. در ماه اوت، وزارت حمل و نقل ایالات متحده، چهار پرواز از شرکت‌های هواپیمایی چینی را به مدت چهار هفته به 40 درصد از ظرفیت مسافر محدود کرد، زیرا پکن محدودیت‌های یکسانی را برای چهار پرواز هواپیمایی یونایتد اعمال کرد.
اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC) در ماه سپتامبر اعلام کرد که چین همه مرزهای خود را به روی مسافران بسته است و مجموع پروازهای بین‌المللی را به تنها 200 پرواز در هفته یا 2 درصد از سطوح قبل از همه‌گیری کاهش داده است.
به گفته تحلیلگران، سیاستی که عملاً یک سیاست کووید-19 صفر است، هر گونه گسترش گسترده ای را در چین، جایی که برای اولین بار دو سال پیش ظهور کرد، مهار کرد، اما همچنین این کشور را در برابر اختلالات اقتصادی بیشتر آسیب پذیر کرده است، زیرا در تلاش برای محدود کردن شعله های محلی است.
هفته گذشته، هنگ کنگ، یک مرکز حمل و نقل بزرگ، ممنوعیت دو هفته ای پروازهای ورودی از هشت کشور از جمله بریتانیا و ایالات متحده را اعلام کرد.
مسافران، از جمله چینی‌های خارج از کشور که سعی می‌کنند به خانه برسند، مجبور شده‌اند تا بلیط‌های گران قیمت را پیدا کنند، اگر اصلاً بتوانند آن‌ها را پیدا کنند.
روز چهارشنبه، جستجو در سایت محبوب Trip.com چین، نشان داد که تقریباً هیچ پرواز مستقیمی از ایالات متحده به چین برای بقیه ژانویه در دسترس نبود.
در ماه فوریه، پرواز هفتگی دلتا از سیاتل به شانگهای در روزهای سه‌شنبه حدود 40000 یوان (6285 دلار) به فروش می‌رسید.
یکی از کاربران چینی آزرده پلت فرم رسانه های اجتماعی Weibo روز سه شنبه نوشت: “اکنون بازگشت به چین مانند یک ماموریت غیرممکن است. پروازهای بیشتری به حالت تعلیق در می آیند.”
“خسته باش، Omicron. من الان دو سال است که به خانه برنگشتم.”