چین پس از سه مورد ابتلا به ویروس، شهر 1.2 میلیون نفری را قفل کرد

پکن: بیش از یک میلیون نفر در شهری در مرکز چین روز سه‌شنبه پس از ثبت سه مورد بدون علامت کروناویروس در آخرین قرنطینه گسترده در این کشور، در خانه‌های خود محبوس شدند.
پکن از زمان اولین ظهور ویروس، رویکرد «کووید صفر» را با محدودیت‌های مرزی سخت و قرنطینه‌های هدفمند دنبال کرده است.
اما این استراتژی با یک سری شیوع محلی اخیر و تنها یک ماه تا بازی های المپیک زمستانی تحت فشار قرار گرفته است.
یوژو، شهری با جمعیت حدود 1.17 میلیون نفر در استان هنان، اعلام کرد که از دوشنبه شب همه شهروندان موظفند برای کنترل شیوع ویروس در خانه بمانند.
این اعلامیه با کشف سه مورد در یکی دو روز گذشته آغاز شد.
طبق بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، مردم در منطقه مرکزی “نباید بیرون بروند”، در حالی که همه جوامع “نگهبان ها و دروازه هایی را برای اجرای دقیق اقدامات پیشگیری و کنترل همه گیر ایجاد خواهند کرد”.
این شهر قبلاً اعلام کرده بود که خدمات اتوبوس و تاکسی را متوقف می کند و مراکز خرید، موزه ها و جاذبه های گردشگری را می بندد.
چین روز سه‌شنبه ۱۷۵ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرد، از جمله پنج مورد در استان هنان و هشت مورد دیگر در یک خوشه جداگانه مرتبط با یک کارخانه پوشاک در شهر نینگبو در شرق.
اگرچه موارد گزارش شده در مقایسه با سایر نقاط جهان کم است، اما موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در هفته های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است که از مارس 2020 در کشور مشاهده نشده است.
در روز سه شنبه 95 مورد جدید در شیان ثبت شد – شهری تاریخی با 13 میلیون نفر جمعیت در استان همسایه شانشی – که نزدیک به دو هفته است که در قرنطینه بوده است.
شیان از 9 دسامبر تاکنون بیش از 1600 مورد ابتلا را گزارش کرده است، اگرچه این تعداد در چند روز گذشته نسبت به آمار هفته گذشته کاهش یافته است.
مقامات محلی که به نظر می رسد در جلوگیری از شیوع ویروس در چین شکست خورده اند، اغلب اخراج یا مجازات می شوند، که باعث یک سری واکنش های سختگیرانه تر از سوی دولت های استانی می شود زیرا آنها سعی می کنند به سرعت هر موردی را از بین ببرند.
در شیان، دو مقام ارشد حزب کمونیست در شهر شمالی به دلیل “سختی کافی در پیشگیری و کنترل شیوع بیماری” از سمت خود برکنار شدند.
و ماه گذشته، بدن انضباطی چین اعلام کرد که ده‌ها مقام به دلیل عدم جلوگیری از شیوع این بیماری در شهر مجازات شدند.
این افزایش در حالی رخ می دهد که پکن برای میزبانی بازی های المپیک زمستانی در ماه آینده آماده می شود.