چین 39 هواپیمای جنگی را به سمت تایوان می فرستد که بزرگترین هواپیما در سال جدید است

تایپه، تایوان: چین 39 هواپیمای جنگی را در بزرگترین پرواز خود در سال جدید به سمت تایوان به پرواز درآورد، و این روند را ادامه می‌دهد که این جزیره با جت‌های خود در پاسخ به آن پاسخ داده است.
به گفته وزارت دفاع تایوان، این تشکیلات یکشنبه شب شامل 24 جت جنگنده J-16 و 10 جت J-10، در میان سایر هواپیماهای پشتیبانی و هواپیماهای جنگ الکترونیک بود.
وزارت دفاع تایوان گفت که نیروی هوایی تایوان جت های خود را درهم می زند و هواپیماهای ارتش آزادیبخش خلق را در سیستم های رادار دفاع هوایی خود ردیابی می کند.
خلبانان چینی در یک سال و نیم گذشته تقریباً روزانه به سمت تایوان پرواز می کنند، زیرا دولت تایوان شروع به انتشار منظم داده ها کرده است. بزرگترین سورتی پرواز، 56 هواپیمای جنگی در یک روز در اکتبر گذشته بود.
این فعالیت عموماً در فضای هوایی جنوب غربی تایوان بوده است و در آن چیزی است که ارتش تایوان آن را منطقه شناسایی پدافند هوایی می نامد، یا فضای هوایی را که خارج از ملاحظات امنیت ملی نظارت می کند.
تایوان و چین طی یک جنگ داخلی در سال 1949 از هم جدا شدند، اما چین ادعا می کند که این جزیره به عنوان قلمرو خود است. در نتیجه، پکن با هر اقدامی که تایوان را به عنوان یک کشور مستقل معرفی کند مخالف است و از ابزارهای دیپلماتیک و نظامی برای منزوی کردن و ارعاب تایوان استفاده کرده است.
از زمانی که شهروندان تایوانی تسای اینگ ون را به عنوان رئیس جمهور در سال 2016 انتخاب کردند، تنش ها بالا بود، که پکن با قطع ارتباطات قبلی با دولت جزیره پاسخ داد. سلف تسای با چین دوست بود و ادعای پکن مبنی بر اینکه این دو بخشی از یک کشور چین هستند را تایید کرده بود.