ژاپن: با افزایش موارد Omicron، ژاپن تقویت کننده های انبوه کووید را آغاز می کند

توکیو: با تلاش ژاپن برای تسریع در تسریع تزریق سوم تاخیری برای مقابله با عفونت‌های فزاینده، توکیو یک درایو تلقیح انبوه برای واکسن‌های تقویت‌کننده کووید-19 در یک مرکز موقتی که توسط ارتش اداره می‌شود، راه‌اندازی کرده است.
ژاپن در ماه دسامبر شروع به تزریق واکسن های تقویت کننده برای کارکنان پزشکی کرد، اما پس از به تاخیر انداختن تصمیم برای کاهش فاصله بین دو واکسن اول کرونا و یک تزریق تقویت کننده به شش ماه از هشت دوره اولیه، این واکسن ها را فقط برای 2.7 درصد از جمعیت ارائه کرده است.
تقاضا برای شات‌ها زیاد است: رزروهای آنلاین که از روز جمعه شروع شده‌اند منجر به این شد که تمام جایگاه‌ها برای حدود 4300 دوز در این هفته در مرکز در عرض 9 دقیقه پر شوند. این مرکز واکسن ساخت شرکت مدرنا را ارائه می کند.
در مقیاس کوچکتر، افراد 65 سال و بالاتر می توانند در جاهای دیگر واکسن تقویت کننده دریافت کنند.
مرکز اداره شده توسط نیروی دفاع شخصی در مرکز شهر توکیو پس از بسته شدن در اواخر نوامبر، دوشنبه بازگشایی شد. این هفته حدود 720 نفر از افراد 18 ساله یا بالاتر را در روز واکسینه می کند و در ماه آینده به بیش از 2000 نفر در روز خواهد رسید. یک مرکز نظامی دیگر هفته آینده در اوزاکا شلیک های تقویت کننده را آغاز خواهد کرد.
نوع omicron به سرعت در حال گسترش است و عفونت‌های گزارش‌شده جدید را بسیار بالاتر از موج‌های قبلی کرونا می‌برد. توکیو روز یکشنبه 15895 مورد جدید را گزارش کرد که بالاترین میزان برای یک یکشنبه است.
نزدیک به نیمی از ظرفیت بیمارستان آن پر شده است. در سراسر کشور، ژاپن حدود 78000 مورد را ثبت کرده است که در مجموع 2.68 میلیون نفر، با حدود 18700 مرگ و میر.
یک مرد 50 ساله ساکن در مصاحبه با رسانه های ژاپنی گفت که واکسیناسیون در منطقه او به کندی انجام می شود و او از تزریق واکسن راحت شده است. یکی دیگر، در 40 سالگی، گفت که مشتاق واکسینه شدن است زیرا عفونت های omicron در مدرسه ابتدایی پسرش در حال گسترش بود.
نخست وزیر فومیو کیشیدا روز دوشنبه از مرکز واکسیناسیون توکیو بازدید کرد و گفت انتظار می رود اکثر شهرها تا پایان فوریه واکسن های تقویت کننده برای ژاپنی های بالای 65 سال را به پایان برسانند. ژاپنی‌های جوان‌تر در ردیف بعدی قرار دارند، اما بسیاری از آنها کوپن‌های مورد نیاز برای درخواست عکس‌ها را دریافت نکرده‌اند و بعید است تا مارس یا بعد از آن، تقویت‌کننده دریافت کنند.
کیشیدا گفت تصمیم برای بستن مرزهای ژاپن به روی بیشتر مسافران خارجی جدید در اواخر نوامبر به کند کردن آخرین افزایش عفونت ها کمک کرده است.
دولت در برابر اعمال قرنطینه‌های سخت‌گیرانه برای مهار همه‌گیری مقاومت کرده است و عمدتاً به درخواست‌ها از رستوران‌ها برای کاهش ساعات کاری خود و تشویق مردم به پوشیدن ماسک صورت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی متکی است.
اگرچه چنین اقداماتی تعداد موارد ابتلا را در بیشتر مناطق ژاپن نسبتاً پایین نگه داشت و به کاهش شدید عفونت در پاییز کمک کرد، این همه‌گیری تلفات اقتصادی طولانی و ثابتی دارد.
توشیهیرو ناگاهاما، اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقاتی دای-ایچی لایف گفت: «تصویرهای تقویتی بسیار کند ژاپن به احتمال بسیار زیاد بهبود اقتصادی آن را در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر به تأخیر می اندازد».
محدودیت های همه گیر اکنون در بسیاری از ژاپن از جمله توکیو و سایر شهرهای بزرگ مانند اوزاکا و کیوتو برای اولین بار از سپتامبر اعمال شده است.
دولت به دلیل تأخیر در واکنش به بیماری همه گیر خود، به ویژه شروع آهسته دو واکسن اولیه اولیه کووید-19 در سال گذشته، در میان کمبود واکسن های وارداتی، با انتقاد شدید مواجه شده است.
پس از اینکه یوشیهیده سوگا، یوشیهیده سوگا، سلف کیشیدا، هدف خود را برای ارائه روزانه 1 میلیون تزریق برای پایان دادن به تلقیح بیشتر افراد مسن قبل از المپیک سال گذشته توکیو تعیین کرد، نرخ تلقیح به نزدیک به 80 درصد رسید.