ژاپن ترس از فوران کوه فوجی پس از زلزله را فرو می نشاند

توکیو: مقامات ژاپنی روز جمعه گمانه زنی ها در مورد فوران احتمالی آتشفشان در کوه فوجی، مرتفع ترین قله کشور را پس از زلزله 4.8 ریشتری که موضوع را در توییتر مطرح کرد، کاهش دادند.
زمین لرزه در ساعت 6:37 صبح (2137 به وقت گرینویچ، پنجشنبه) مناطقی در نزدیکی کوه نمادین، در 100 کیلومتری (63 مایلی) غرب توکیو را لرزاند، اما گزارشی از تلفات، تلفات یا خسارات عمده گزارش نشده است.
هشتگ “فوران کوه فوجی” در توییتر به زبان ژاپنی شروع به کار کرد، با یکی از کاربران گفت: “توکیو در صورت فوران کوه فوجی با مشکل واقعی روبرو خواهد شد. با شیوع ویروس کرونا، ما به کجا می توانیم فرار کنیم؟”
این آتشفشان آخرین بار بیش از 300 سال پیش فوران کرد، اما هنوز فعال است و گهگاه دوره‌هایی از فعالیت را پشت سر می‌گذارد که می‌تواند صدها لرزش در ماه ایجاد کند.
یک هیئت دولتی ژاپن در سال گذشته اعلام کرد که هر فوران بزرگی در توکیو آنقدر خاکستر خواهد بارید که شبکه حمل و نقل قطارها و بزرگراه های آن در عرض سه ساعت فلج می شود.
با این حال آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد هیچ داده ای وجود ندارد که نشان دهد احتمال افزایش فوجی فوجی وجود دارد.
یک مقام آژانس در یک کنفرانس خبری گفت: “ما هیچ ناهنجاری خاصی در داده های رصدی در مورد کوه فوجی ندیده ایم. احتمالا هیچ ارتباطی (بین زلزله و فوران احتمالی) وجود ندارد.”