ژاپن قصد دارد تا اواخر دهه 2020 یک نفر را روی ماه بگذارد

توکیو: ژاپن روز سه‌شنبه برنامه‌های اکتشاف فضایی خود را با هدف قرار دادن یک ژاپنی روی ماه تا نیمه دوم دهه 2020 اصلاح کرد.
فومیو کیشیدا نخست وزیر در نشستی برای نهایی کردن این طرح گفت: «فضا نه تنها مرزی است که به مردم امید و رویا می دهد، بلکه پایه و اساس مهمی را برای جامعه اقتصادی ما با توجه به امنیت اقتصادی ما فراهم می کند».
طبق پیش نویس برنامه، ژاپن قصد دارد اولین فرد غیرآمریکایی را به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، یک ابتکار تحت رهبری ایالات متحده که هدف آن بازگرداندن فضانوردان به ماه است، روی ماه بگذارد.
این طرح همچنین آرزوهای ژاپن را برای پرتاب یک کاوشگر برای اکتشاف مریخ در سال 2024 و همچنین یافتن راه هایی برای تولید برق خورشیدی در فضا بیان می کند.
چین همسایه همچنین قصد دارد تا سال 2030 به یک قدرت بزرگ فضاپیمایی تبدیل شود و همچنین قصد دارد فضانوردانی را روی ماه بفرستد و دورنمای مسابقه فضایی آسیایی را افزایش دهد.
در ماه مه، چین دومین کشوری بود که یک مریخ نورد را در مریخ قرار داد، دو سال پس از فرود اولین فضاپیما در سمت دور ماه.
اعلام ژاپن در مورد اهداف اکتشاف فضایی خود یک هفته پس از بازگشت میلیاردر ژاپنی یوساکو مائزاوا به زمین پس از گذراندن 12 روز در ایستگاه فضایی بین المللی صورت می گیرد و اولین گردشگر فضایی است که در بیش از یک دهه گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می کند.