ژاپن: مشکل طوفان شن چین به کره جنوبی و ژاپن سرایت کرده است

طوفان‌های شدید شن که بیش از یک ماه است چین را درگیر کرده است، اکنون به مناطق اطراف سرایت کرده و ذرات گرد و غبار بر کیفیت هوا از کره جنوبی تا ژاپن.
ذرات ریز گرد و غبار از صحرای گبی بر اساس گزارش ها، در کره جنوبی افزایش یافته است و ممکن است تا بعد از ظهر سه شنبه به سطوح “بسیار ناسالم” در سئول برسد. AirKoreaکه توسط وزارت محیط زیست کشور مدیریت می شود. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، طوفان‌های شن روز چهارشنبه به ژاپن می‌رسند و بر دید در منطقه مرکزی شامل توکیو تأثیر می‌گذارند. آژانس هواشناسی ژاپن.
این تاثیر پس از آنکه طوفان شن دوشنبه شب ۱۸ استان و شهر چین را درنوردید، در حال گسترش است. در پایتخت پکن، مسافرانی که از محل کار خود با دوچرخه به خانه می‌رفتند، در اثر انفجار ناگهانی باد غبارآلود غافلگیر شدند، برای جلوگیری از سوزش شن در چشم‌هایشان و مجبور به پاک کردن لایه‌های نازکی از خاک زرد رنگ از روی صورت خود هنگام رسیدن به خانه شدند. طوفان ها به پرجستجوترین موضوع در Weibo، توییتر چین تبدیل شدند.
این آخرین مورد از یک سری طوفان های گرد و غبار شدید است که از ابتدای ماه مارس پایتخت کشور را درنوردیده است. هوای خشک این تاثیر را تشدید کرده و باعث آتش‌سوزی گسترده مراتع در مغولستان و جنگل‌های استان سیچوان چین شده است. انتظار می‌رود که طوفان‌های شن تا سه‌شنبه شب پکن را در حالی که به سمت جنوب ادامه می‌دهند، پشت سر بگذارند.