ژنرال آمریکایی به دنبال تقویت روابط نظامی آمریکای جنوبی است

دنور: او گفت که ژنرال لورا ریچاردسون، فرمانده جنوبی ارتش ایالات متحده، علیرغم سیاست های پر تنش، بر تقویت روابط نظامی با کشورهای آمریکای جنوبی متمرکز است، او کمی بیش از یک ماه پس از تصدی این نقش، گفت.
ریچاردسون، بالاترین رتبه زن در ارتش ایالات متحده، برای سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی در دانشگاه ایالتی متروپولیتن، در دنور بود. ریچاردسون روز جمعه در یک میزگرد رسانه ای گفت که اگرچه سیاست بین ایالات متحده و کشورهای آمریکای جنوبی ممکن است آن چیزی نباشد که “ما می خواهیم… روابط نظامی واقعا قوی است.”
ریچاردسون به مثالی در السالوادور اشاره کرد که در آن روابط سیاسی ایالات متحده در حال تیرگی است. در ماه نوامبر، ژان مانس، کاردار موقت السالوادور اعلام کرد که پست خود را ترک می کند و گفت که دولت رئیس جمهور نایب بوکله “هیچ علاقه ای” به بهبود روابط دوجانبه نشان نمی دهد.
خروج مانس با خروج دولت بوکله از توافقنامه ضد فساد با سازمان کشورهای آمریکایی و امتناع آنها از استرداد اعضای باند MS-13 برای محاکمه به ایالات متحده انجام شد.
در اوایل سال جاری، دولت ایالات متحده فهرستی از مقامات فاسد در آمریکای مرکزی را منتشر کرد که شامل کارولینا ریسینوس، رئیس دفتر Bukele بود.
در همین حال، ریچاردسون گفت که همکاری امنیتی ایالات متحده و السالوادور همچنان قوی است و افزود که او اخیراً با وزیر دفاع ملی رنه فرانسیس مرینو مونروی تماس گرفت تا برای پسرش که به عنوان خلبان در یک سانحه هوایی جان باخت، تسلیت بگوید. او گفت که ایالات متحده همچنین یک واحد هلیکوپتر از هندوراس برای کمک به جستجو و نجات فرستاد.
ریچاردسون خاطرنشان کرد که 23 کشور در مراسم تغییر فرماندهی فرماندهی جنوبی در اکتبر شرکت کردند، جایی که او رسماً به عنوان رئیس آژانس منصوب شد.
او گفت: «این واقعاً فوق‌العاده بود که آن‌ها بیایند و نمایندگی کنند زیرا می‌خواهند با ما شریک شوند. «آنها می خواهند تمرینات را انجام دهند. آنها می خواهند تا آنجا که ممکن است با ما کار کنند.»
ریچاردسون از زمان تصدی این سمت به کلمبیا و برزیل سفر کرد. او پدرش را در زادگاهش نورثگلن، کلرادو به یاد آورد و از او پرسید که چقدر فاصله دارد و در چه منطقه زمانی است.
او گفت: “من تعجب می کنم که چند نفر دیگر مانند پدر من هستند و متوجه نمی شوند که چقدر چیزها به هم نزدیک است. زیرا آنها همسایه های ما هستند.”
به عنوان رئیس آژانس جدید، ریچاردسون گفت که به این فکر می کند که چگونه روابط خود را با کشورهای بزرگ و کوچک حفظ کند “بنابراین ما هرگز کسی را دست نخورده رها نمی کنیم یا احساس می کنیم که با آنها شریک نیستیم.”
ریچاردسون گفت که کار فرماندهی جنوبی به طور فزاینده ای با واکنش بشردوستانه به دلیل بلایای تغییرات آب و هوایی مانند طوفان یا زلزله مرتبط است. آنها همچنین با افزایش تجارت غیرقانونی مواد مخدر سر و کار دارند – با توجه به اینکه تن های متریک کوکائین کشف شده توسط ایالات متحده بین سال های 2019 و 2020 “بیش از دو برابر” شده است.
ریچاردسون به‌عنوان زنی که از سقف‌های شیشه‌ای متعددی در ارتش شکسته است، گفت که تلاش می‌کند جمعیت‌شناختی خود را نشان دهد و باعث افتخار آن‌ها شود و با کنایه گفت: «شما می‌توانید وارد آنجا شوید و با بقیه آنها قلاب کنید و ضربه بزنید».