ژوزه مورینیو: سرمربی رم به دلیل استفاده از الفاظ توهین آمیز به مقام رسمی در فینال لیگ اروپا متهم شد

ژوزه مورینیو، سرمربی رم پس از فینال لیگ اروپا در روز چهارشنبه از سوی یوفا به استفاده از توهین یا توهین به یک مقام رسمی متهم شد.

این اتهام مربوط به حادثه ای در پارکینگ ماشین بعد از بازی است، زمانی که مورینیو 60 ساله به داور انگلیسی آنتونی تیلور فحاشی کرد.

این بازیکن پرتغالی توسط تیلور در بوداپست کارت زرد دریافت کرده بود سویا پس از تساوی 1-1 در ضربات پنالتی رم را شکست داد.

هر دو باشگاه همچنین به دلیل رفتار هواداران و بازیکنان خود با اتهامات متعددی روبرو هستند.

سویا و رم به پرتاب اشیا، روشن کردن آتش بازی و رفتار نامناسب تیمشان متهم شده اند.

سویا اسپانیا برای تهاجم به زمین بازی هزینه اضافی دارد، در حالی که رم نیز به اعمال آسیب رساندن و اغتشاش در جمعیت متهم شد.

سازمان کنترل، اخلاق و انضباطی یوفا (CEDB) در زمان مناسب در مورد این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

مورینیو چه کرد؟

مورینیو در کنفرانس خبری خود از تیلور انتقاد کرد و بعداً هنگام رویارویی با مرد انگلیسی و سایر مقامات هنگام سوار شدن به مینی‌بوس در پارکینگ زیر ورزشگاه دستگیر شد.

سرمربی سابق چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام پیش از صحبت بیشتر به ایتالیایی، بارها و بارها فحش می داد و دو بار در مورد “ننگ” فریاد می زد.

تیلور و خانواده اش در آن زمان بودند فریاد هواداران خشمگین در فرودگاه بوداپست.لینک خارجی

در طول بازی، داور 44 ساله ساکن منچستر، بارها به نیمکت‌ها فراخوانده شد تا مایکل اولیور، داور چهارم، برای حفظ کنترل تلاش کند.

تیلور به 13 بازیکن کارت زرد داد که بیشترین کارت زرد در یک بازی لیگ اروپاست. هفت نفر از آنها متعلق به بازیکنان رم بودند که یک رکورد برای فینال بود.

تأخیر و مصدومیت بیش از 25 دقیقه وقت اضافه را در چهار نیمه بازی شاهد بودیم که به وقت اضافه و سپس ضربات تیراندازی کشیده شد.

سوء استفاده از فرودگاه “منفور” و “غیر قابل قبول”

یوفا می‌گوید «به شدت رفتار خشونت‌آمیز» علیه تیلور و خانواده‌اش در فرودگاه را محکوم می‌کند و افزود: «چنین اقدامات غیرقابل قبول است و روح بازی جوانمردانه و احترام یوفا را تضعیف می‌کند».

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد که تیلور و خانواده‌اش در حال اسکورت در فرودگاه هستند. پس از آن درگیری ها شروع شد، زیرا آنها از طریق یک در امن ناپدید شدند، در حالی که یک صندلی پرتاب شده بود.

مقامات فرودگاه بوداپست اعلام کردند که یک شهروند ایتالیایی که در این حادثه دخیل بوده به اتهام اختلاس متهم شده است.

در بیانیه فرودگاه بوداپست آمده است: «هواداران تیم بازنده رم، داور را در فودکورت فرودگاه، جایی که منتظر پروازش بود، شناختند.

به دلیل همکاری نزدیک اپراتور فرودگاه با پلیس و افزایش حضور پلیس در فرودگاه در هنگام ورود و خروج هواداران، مسئولان بلافاصله وارد عمل شدند و داور به سالن اسکورت شد و به سلامت سوار بر پرواز شد. توسط افسران پلیس

این شهروند ایتالیایی که در این حادثه دخیل بود توسط پلیس دستگیر شد و به اتهام اختلاس، رسیدگی کیفری آغاز شده است.

هیئت داوران PGMOL در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از توهین غیرقابل توجیه و نفرت انگیزی که به آنتونی و خانواده‌اش می‌شود، در حالی که تلاش می‌کند از داوری فینال لیگ اروپا به خانه بازگردد، وحشت زده شده‌ایم.

ما به حمایت کامل خود از آنتونی و خانواده اش ادامه خواهیم داد.

لیگ برتر گفت که “از سوء استفاده غیرقابل قبول شوکه و وحشت زده شده است”. یک سخنگوی افزود: «هیچ کس نباید از رفتار غیرقابل توجیهی که باید تحمل می کرد، رنج ببرد.

آنتونی یکی از باتجربه ترین و کارآمدترین مسئولین مسابقه ماست و ما کاملا از او و خانواده اش حمایت می کنیم.

دیوید مویس، سرمربی وستهم، که تیمش روز چهارشنبه در پراگ در فینال لیگ کنفرانس اروپا به مصاف فیورنتینا می رود، گفت: “همه داوران کار واقعا دشواری دارند و نباید در شرایط سختی قرار بگیرند. این درست نیست.”

مورینیو باید 10 بازی محروم شود

قبل از متهم شدن مورینیو، کیث هکت، داور سابق لیگ برتر از یوفا خواست تا او را 10 بازی محروم کند و اقدامات سخت تری علیه باشگاه ها انجام دهد.

هاکت به رادیو 5 زنده بی بی سی گفت: «آنچه در اینجا وحشتناک است این است که یک داور بیرون رفته و کار خود را انجام داده است. “این یک بازی معتبر برای او است – برای یک داور انگلیسی که به فینال منصوب شود.

“او مشتاقانه منتظر آن بود، او سال ها را صرف داوری کرد تا به سطحی که در آن است برسد – او یک داور در سطح جهانی است. او یک بازی بسیار دشوار را بدون کشمکش ارائه می دهد و سپس با این مشکل خاص مواجه می شود. در فرودگاه است

این بی سابقه است و یوفا باید دست به اقدام بزند. تحریم مورینیو؟ آنها باید با محرومیت 10 بازی کنار بیایند.

آنها همچنین باید تیم‌ها را از اروپا محروم کنند.

هاکت گفت یوفا همچنین باید “مسئولیت امنیت مسئولان بازی را تا زمانی که آنها فرودگاه را ترک می کنند” بپذیرد.

یوفا گفت: “همکاری نزدیک خود با پلیس محلی و امنیت فرودگاه را حفظ می کند، از زمان ورود داوران به شهرهای میزبان.

این سازمان افزود: “با این حال، ما دائما در تلاش هستیم تا اقدامات امنیتی را برای مقامات در هماهنگی با مقامات محلی افزایش دهیم. ما به دقت حوادث را ارزیابی خواهیم کرد و بینش های ارزشمندی را در فرآیندهای برنامه ریزی رویداد آینده خود وارد خواهیم کرد.”