کابل های HDMI و کاربرد ان و تعداد رشته سیم ها

این نسخه از کابل ها در آوریل 2015 به بازار عرضه شدند و پشتیبانی از ویدیوهای HDR همراه با متادیتا را به همراه دارند. در طول سال های متمادی انواع مختلفی از کابل ها معرفی شده اند و نوع اتصال فیزیکی آنها ثابت مانده اند؛ گرچه کابل های اچ دی ام آی به روز شده اند اما باید توجه داشت که هر نوع با نسخه های قبلی سازگار است. از سال ۲۰۰۵ به بعد تلویزیون های جدید با ورودی HDMI ساخته وعرضه می شوند. همچنین توجه داشته باشید که برخی از کابل های جدید با نسخه های قبلی سازگاری دارند و می توانند با کانکتورهای HDMI قدیمی استفاده شوند. اگر این مشکل بعد از نصب نرم افزار جدید روی کامپیوتر شما اتفاق افتاده است این ابزار به شما کمک می کند تا برنامه هایی که به تازگی نصب کرده اید را حذف کنید و به طور دقیق تر به نقطه قبل از نصب برنامه برگردید. در ادامه، ایکس باکس سری ایکس را از جهاتی مانند کیفیت بدنه، قدرت سختافزار، سرویسها و بازیهای منتشر شده و مورد انتظار، مورد بررسی قرار دادهایم. همونطور که می دونید خب شاید هم ندونید ، شرکت مایکروسافت به صورت اوریجینال ، کابل AV داخل جعبه ایکس باکس 360 میگذاره یعنی خبری از کابل HDMI نیست .

انواع کابلها تا 5 متر هم طول دارند و کانکتور آنها با استفاده از انواع فلزات نظیر طلا و آلومینیوم محافظت میشود. این کابلها به 19 رشته مسی با کیفیت بالا نیاز دارند، به علاوه انواع محافظ و شیلد با درجات مختلف با توجه به قیمت کابل. یکی از سوالاتی که همیشه ذهن خریداران را هنگام انتخاب بهترین کابل HDMI به خود مشغول میکند تفاوت موجود بین انواع این کابلها است. این نسخه از کابل در ژوئن 2006 معرفی شد و از رنگ های عمیق و فضای رنگی xvYCC بیشتر پشتیبانی می کند. اتصال زنجیری هاب USB : این امکان وجود دارد که چند هاب USB آداپتور دار را زنجیرهای به هم وصل کنیم تا برد USB 2.0/USB 3.0 را افزایش دهیم. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه رفع مشکل پورت HDMI در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش دهیم. رابط های micro HDMI به طور مکرر در سیستم های دسکتاپ؛ دوربین های اکشن؛ برخی از گوشی های هوشمند؛ تبلت ها و دستگاه های پخش رسانه قابل حمل ظاهر می شوند.

این نسخه از کابل های اچ دی ام ای در آگوست 2005 معرفی شد و ظرفیت انتقال سیگنال های صوتی SACD را در فرمت دیجیتال از پخش کننده های سازگار به گیرنده ها را ارائه می دهد. امروزه کانال بازگشت صوتی پیشرفته (eARC) هم در دسترس است که نسل بعدی فناوری ARC می باشد و کیفیت، سرعت و پهنای باند بالاتری را ارائه می دهد. این کابل که مدت کوتاهی است به بازار معرفی شده به دلیل سرعت بالا و کیفیت بالا و قبلیت ارائه در متراژ بالا و افت سرعت پایین بسیار مورد توجه قرار گرفته و تقریبا می توان در ورودی آن در تمامی دستگاه هایی که نیاز به انتقال دیتا به تلوزیون را دارند و حتی خود تلوزیون و مانیتور مشاهده کرد. با این وجود، یک سری لوازم جانبی وجود دارد که می تواند برای شخصی سازی اتصال HDMI و برآورده کردن نیازهای ویژه تبدیل HDMI مورد استفاده قرار گیرد. با این حال ، برای این اهداف ، شما باید از یک اتصال دهنده متعلق به نوع A استفاده کنید. از 1.5 متر تا 25 متر باشد. مفهوم سینمای خانواده یا یک اتاق سرگرمی اختصاصی تا سی سال پیش ناشناخته بود.

HDMI با اترنت به دستگاهی که به شبکه اترنت متصل است اجازه می دهد تا اتصال را با سایر اجزا از طریق کابل HDMI مجهز به قابلیت اترنت به اشتراک بگذارد. اترنت تکنولوژی نه چندان جدیدی برای اتصال شبکههای محلی (LAN) است. کابلهای استاندارد از نوع اترنت همین ویژگی را دارند و برای نمایش ویدیوها با کیفیت 720p و 1080i مناسب هستند. در حالی که غیرفعال کردن پردازش پس از تصویر، کیفیت تصویر را کمی کاهش می دهد، اما تاخیر ورودی را کاهش می دهد. امروزه اغلب دستگاه های دیجیتال همچون سینمای خانگی، تلویزیون های با کیفیت بالا، دوربین های فیلم برداری و… کابل های HDMI 1.4 همچنین امکان سازگاری با استاندارد Blu-ray Disc 3D و ثبت فیلم با وضوح 4K را فراهم می آورند. کابل HDMI برای انتقال همزمان صدا و تصویر بکار میرود. کابلهای HDMI معمولا برای انتقال صدا و تصویر باکیفیت بالا میان دستگاههایی که از فرمت HD پشتیبانی میکنند، بهکار گرفته میشوند. خروجی HDMI کنسول بازی شرکت مایکروسافت Xbox و سونی PlayStation3 در حال حاضر و در چند سال اخیر بسیاری از لوازم ساخته شده قادر به استفاده از این تکنولوژی هستند، برای مثال بسیاری از DVD Player های موجود در بازار، دارای خروجی HDMI می باشند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کابل hdmi های اسپید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.