کاتماندو: نپال: با افزایش 69 درصدی موارد ابتلا به کووید در 24 ساعت گذشته، محدودیت ها تشدید شد.

کاتماندو: نرخ ابتلا به کووید-19 در نپال در 24 ساعت گذشته حدود 69 درصد افزایش یافته است و مقامات را مجبور کرده است تا محدودیت‌ها را در حالی که کشور هیمالیا برای موج سوم همه‌گیری آماده می‌شود، تشدید کنند.
در 24 ساعت گذشته، نپال 2444 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد که از این تعداد 1981 آزمایش با روش RT-PCR انجام شد و 463 مورد از طریق روش آنتی ژن مثبت بود. پیش از این، روز دوشنبه، در مجموع 1446 مورد جدید تایید شده بود.
داده های وزارت بهداشت و جمعیت نشان می دهد از 15033 نمونه آزمایش شده در 24 ساعت گذشته، 16.3 درصد از نمونه ها مثبت شده است.
بر اساس داده ها، از هر ۷ نفری که تست کووید انجام داده اند، یک نفر مبتلا به سرایت تشخیص داده شده است. یک روز قبل، میزان عفونت 12.7 درصد بود به این معنی که یک نمونه از هشت نمونه مثبت بود.
روز سه شنبه، کاتماندو با 980 نمونه مثبت، بیشترین تعداد عفونت را ثبت کرد، در حالی که لالیتپور 221 و باکتاپور 85 مورد عفونت را ثبت کردند. در 24 ساعت گذشته تنها دره کاتماندو 1286 مورد جدید ابتلا را گزارش کرده است.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت و جمعیت، نپال در حال حاضر دارای 9522 مورد فعال عفونت کووید-19 است که از این میان تنها دره کاتماندو دارای 5310 مورد فعال است که 55.8 درصد از کل موارد فعال را تشکیل می دهد.
کاتماندو به تنهایی میزبان 3521 مورد فعال ویروس کرونا است در حالی که لالیتپور 1090 و باکتاپور 699 مورد فعال دارند.
با افزایش موارد، مقامات دره کاتماندو تجمع دسته جمعی در مکان های عمومی را ممنوع کرده اند و تعداد افراد برای تجمع در مکان های عمومی را به 25 نفر محدود کرده اند. نشست مشترک افسران ارشد منطقه (CDO) سه منطقه تصمیم گرفت که به این نتیجه برسد. زور از نیمه شب امروز
مقامات همچنین از برگزاری رویدادها، نمایشگاه ها، جشنواره ها و برنامه های سیاسی با توجه به خطر ابتلا به کووید-19 خواسته اند خودداری کنند. مقامات همچنین کارت واکسن را برای ورود به اماکن عمومی مانند هتل ها، رستوران ها، دفاتر عمومی، فرودگاه ها، سالن های سینما، استادیوم ها و غیره از 21 ژانویه اجباری کردند.
به همین ترتیب، کارت واکسن برای دریافت خدمات دولتی از ادارات منطقه در دره اجباری خواهد بود. همچنین مسئولان با برپایی غرفه های واکسیناسیون در مکان های مختلف ظرف یک هفته، امکان واکسیناسیون کودکان رده سنی 16 تا 17 سال را فراهم کرده اند. آنها از اداره بهداشت عمومی منطقه (DPHO) خواستند تا با سطوح محلی هماهنگی کند و یک برنامه عملی برای تجویز واکسن کودکان مدرسه ای ظرف یک هفته آماده کند.
از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی خواسته شده است تا زیرساخت های لازم را برای مقابله با هجوم احتمالی بیماران کووید-19 آماده کنند. از روسای ادارات دولتی که در آن مردم تمایل دارند ازدحام کنند خواسته می شود تا با اجرای پروتکل های ایمنی بهداشتی و غیره، ارائه خدمات را مدیریت کنند.
به همین ترتیب، از صنایع خواسته شده است که از اجرای استانداردهای ایمنی بهداشتی در عملیات تجاری اطمینان حاصل کنند. در بیانیه‌ای از دفتر مدیریت منطقه کاتماندو آمده است: «تصمیم‌ها منوط به بازرسی توسط آژانس‌های امنیتی است و در صورت مشاهده نقض، طبق قانون بیماری‌های عفونی 2020 اقدام خواهد شد».