کاخ سفید: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به ایالات متحده دستور داد تا 500 میلیون آزمایش کووید دیگر را برای پاسخگویی به تقاضا تهیه کند: رسمی:

واشنگتن: یک مقام کاخ سفید روز پنجشنبه به رویترز گفت، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به دولت ایالات متحده دستور داده است تا 500 میلیون آزمایش کووید-19 اضافی برای کمک به پاسخگویی به تقاضای فزاینده در سراسر کشور در بحبوحه گسترش نوع Omicron تهیه کند.
این دستور علاوه بر 500 میلیون آزمایش دیگر است که کاخ سفید متعهد شده بود در ژانویه در اختیار آمریکایی ها قرار گیرد.
این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: «علاوه بر 500 میلیون آزمایشی که در حال به دست آوردن آنها هستیم، امروز او تیم خود را به تهیه 500 میلیون آزمایش دیگر هدایت می‌کند – تا تقاضای آینده را برآورده کند.»
بایدن به دلیل تمرکز نکردن بیشتر روی آزمایش زودهنگام به عنوان بخشی از استراتژی خود برای مبارزه با همه گیری، مورد انتقاد قرار گرفته است. کمبود آزمایشات در سراسر کشور در هفته‌های اخیر و در طول شیوع گسترده نوع بسیار مسری Omicron، پاسخ را تحت تأثیر قرار داده است.
بایدن قصد دارد سفارش خود را برای تدارکات اضافی اواخر روز پنجشنبه اعلام کند.
این مقام گفت این آزمایش ها برای مصرف کنندگان آمریکایی رایگان خواهد بود و کاخ سفید جزئیات بیشتری در مورد توزیع آنها در تاریخ بعدی به اشتراک خواهد گذاشت. به گفته این مقام مسئول، جزئیات مربوط به وب سایتی که اطلاعات مربوط به اولین مرحله از 500 میلیون آزمایش را خواهد داشت، در روز جمعه در دسترس خواهد بود.
زمانی که 500 میلیون آزمایش اولیه اعلام شد، کارشناسان گفتند که اقدامات کاخ سفید به اندازه کافی جسورانه یا سریع برای مقابله با گسترش Omicron نبوده است.
آزمایش‌ها برای بسیاری از آمریکایی‌ها دشوار بوده است که تا حدی ناشی از کمبود سریع عرضه آزمایش و همچنین کمبود نیروی انسانی در مراکز مراقبت فوری، سایت‌های پاپ آپ و داروخانه‌هایی است که این آزمایش‌ها را انجام می‌دهند. اخیراً، کارکنان در آزمایشگاه‌هایی که آزمایش‌های پیچیده‌تر PCR را پردازش می‌کنند نیز به یک عامل تبدیل شده است و بسیاری را که به دنبال یافتن سریع تشخیص ابتلا به کووید-19 هستند ناامید کرده است.
در حالی که شمار رسمی موارد Omicron در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است، علائمی وجود دارد که در برخی از مناطقی که در اوایل آسیب دیده بودند، مانند شمال شرق، سرعت عفونت های جدید شروع به کاهش کرده است.