کاخ سفید: شراکت هند و آمریکا ریشه در مسئولیت حفظ ارزش‌های دموکراتیک دارد: تبریک کاخ سفید به مناسبت R-Day

واشنگتن: کاخ سفید روز سه‌شنبه در حین تبریک به مردم هند به مناسبت هفتاد و سومین روز جمهوری این کشور گفت: مشارکت هند و ایالات متحده ریشه در مسئولیت مشترک آنها برای حفظ ارزش‌های دموکراتیک دارد.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: «ما به هند، بزرگترین دموکراسی جهان، در گرامیداشت روز جمهوری، روز تصویب قانون اساسی هند، می‌پیوندیم.
همانطور که رئیس جمهور (جو) بایدن هنگام بازدید نخست وزیر هند (نارندرا) مودی از کاخ سفید در سپتامبر گذشته گفت، قرار است روابط هند و ایالات متحده قوی تر، نزدیک تر و محکم تر شود و این می تواند به نفع کل جهان باشد. او گفت.
ساکی در پاسخ به سوالی گفت: “مشارکت ما ریشه در مسئولیت مشترک ما برای حفظ ارزش های دموکراتیک دارد.”
اریک سوالول، عضو کنگره در توییتی به مناسبت هفتاد و سومین روز جمهوری هند به هند و آمریکایی های سرخپوست تبریک گفت.
هند و ایالات متحده قدیمی ترین و بزرگترین دموکراسی های جهان را تشکیل می دهند. و مشارکت مشترک ما، اعتقاد به دموکراسی، حاکمیت قانون، انسانیت، خیریه و اطمینان از اینکه حقوق بشر نه فقط در کشورهای خودمان اجرا می شود. اما در سراسر جهان چیزی است که مشارکت ما را بسیار خاص می کند.”
سرخپوستان آمریکایی در سراسر کشور تدارکات ویژه ای را برای جشن گرفتن روز جمهوری هند انجام داده اند. با توجه به محدودیت‌های COVID-19، سفارت هند در اینجا قرار است این مناسبت را به طور مجازی با سفیر هند Taranjit Singh Sandhu که پرچم ملی را در حضور گروه کوچکی از مردم برافراشته است، جشن بگیرد.