کارآفرینان سیاه‌پوست بریتانیایی به سرمایه‌گذاری خارجی متکی هستند در حالی که سرمایه‌های داخلی به آنها نگاه نمی‌کنند

ریچ سرونجوگی، بنیانگذار Business Score، که شرکت‌های تجارت الکترونیک را با تامین مالی سرمایه در گردش مطابقت می‌دهد، می‌گوید: «معلوم است که بریتانیا مکانی برای تلاش برای دریافت بودجه برای استارت‌آپ شما نیست. “فقط بهترین ها [UK] VC ها علاقه مند هستند. صندوق‌های سطح دوم تمایل دارند بنیان‌گذاران سیاه‌پوست را نادیده بگیرند و بهانه‌هایی مانند بزرگ نبودن اندازه بازار کسب‌وکار یا «بیش از حد مناسب» بودن ایده‌شان را بیاورند.»

بریتانیا نیز امسال اولین تک شاخ متعلق به سیاهپوستان خود را دریافت کرد. Zepz (که قبلا WorldRemit بود) 218 ​​میلیون پوند (292 میلیون دلار) و مارشمالو 62 میلیون پوند (85 میلیون دلار) جذب کردند که ارزش آنها را به ترتیب به 5 و 1.25 میلیارد دلار رساند.

اما در مرحله بحرانی در اوایل چرخه حیات یک استارتاپ، بنیانگذاران سیاه پوست زمان بسیار سخت تری را پیش رو دارند. آنها می گویند که بودجه کافی از انگلیس در راه است.

ایزی اوبنگ، مدیر عامل Foundervine، یک شرکت اجتماعی که به کارآفرینان کم نمایندگی که می‌خواهند کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند، کمک می‌کند، می‌گوید: «این یک کیسه مختلط است.

او می‌گوید: «چالش این است که ژست‌های اجرایی زیادی وجود دارد، اما سرمایه‌گذاران کافی به داده‌های سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های تحت مالکیت سیاه‌پوستان و همچنین سرمایه‌هایی که توسط مدیران صندوق سیاه ایجاد می‌شود و مبلغی که به بنیان‌گذاران مختلف می‌رسد، نیست. می افزاید.

انجمن سهام خصوصی و سرمایه خطرپذیر بریتانیا به سی‌ان‌ان بیزینس گفت که از چالش‌های پیش روی بنیان‌گذاران سیاه‌پوست و دیگر پیشینه‌های قومیتی آگاه است، و افزود که با Extend Ventures و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای بحث در مورد اقداماتی که می‌تواند انجام شود، گفتگو کرده است. گرفته شده.

در بیانیه ای آمده است: «اخرین گزارش ما نشان می دهد که پیشرفت هایی در زمینه جنسیت از سال 2019 حاصل شده است، اما واضح است که برای اطمینان از نمایندگی مناسب برای همه، از جمله در مورد قومیت، کار بیشتری لازم است.

هیچ مدیر سیاهپوستی در راس بزرگترین شرکت های بریتانیایی وجود ندارد

برخی از کارآفرینان مانند بندیکت اودوم، بنیانگذار یک استارتاپ کشاورزی به نام Kilimo IOT، سرمایه گذاری مخاطره آمیز را رها کرده اند و از طریق پروژه های جانبی یا خانواده و دوستان کسب و کار خود را تامین مالی می کنند در حالی که امید به ظهور یک سرمایه گذار فرشته – یک فرد یا خانواده ثروتمند که از کسب و کارهای کوچک با بودجه اولیه حمایت می کند.

اودوم می‌گوید: «تلاش برای شکستن آن کمی دشوار بود. او به یاد می آورد برخورد با سرمایه گذاران خطرپذیر که در آن به او گفته شد “خیلی زود” یا بیش از حد جاه طلب است. عدم تجربه او در این بخش نیز بارها مطرح شد.

در برابر این پس زمینه، سرمایه گذاران خارجی به ارمغان می آورند پول بادآورده بسیار مورد نیاز سرمایه‌گذاری خطرپذیر آمریکایی و اخیراً ژاپنی که به اقلیت‌های قومی و اجتماعی در سراسر اروپا معطوف شده است، به برخی از کارآفرینان سیاه‌پوست انگلیسی در فناوری کمک می‌کند.

در اکتبر 2020، گوگل (GOOGL) Ventures صندوق بنیانگذاران سیاه خود را به اروپا آورد. این یک نسخه 2 میلیون دلاری شتاب دهنده ایالات متحده که پس از اعتراضات ناشی از قتل جورج فلوید در ماه مه 2020 راه اندازی شد. برنامه اروپایی 12 استارتاپ را از بین 800 متقاضی انتخاب کرد و به هر کدام 330000 دلار (249527 پوند) به صورت نقدی و کمک های بلاعوض گوگل و همچنین کمک های مالی تبلیغاتی گوگل را پیشنهاد داد. اعتبار برای استفاده در Google Cloud Platform.
در این سال، غول سرمایه‌گذاری ژاپنی سافت‌بانک نسخه‌ای از شتاب‌دهنده Emmerge ایالات‌متحده خود را به اروپا منتقل کرد و در مراحل اولیه بودجه را برای اقلیت‌های قومی و دیگر در سراسر منطقه فراهم کرد. سافت بانک (SFTBF) با پنج سرمایه گذار اروپایی که از 600 متقاضی در 30 کشور، 9 بنیانگذار با نمایندگی کمتر را انتخاب کردند، همکاری می کند. از 9 نفر انتخاب شده، سه نفر سیاه پوست بریتانیایی هستند. آنها قرار بود در 9 دسامبر به چندین سرمایه گذار بپردازند.

با وجود اینکه این برنامه ها دلگرم کننده هستند، صاحبان مشاغل سیاه پوست بریتانیایی می گویند که با موانع طولانی مدتی فراتر از کمبود سرمایه روبرو هستند.

گری استوارت، موسس دو استارت آپ در بریتانیا و یک استارت آپ در اسپانیا، می گوید: “اگر شما اقلیت هستید، رفتار متفاوتی خواهید داشت. این داستان داستانی نیست.”

استوارت، سرمایه‌دار سابق و استاد مدعو در دانشکده حقوق ییل، بخشی از یک گروه کاری بانک تجارت بریتانیا بود که پس از اعتراضات سال 2020 توسط دولت مأموریت یافت تا تبعیض‌هایی را که صاحبان مشاغل سیاه پوست با آن روبرو هستند، بررسی کند. او به CNN Business می‌گوید که دولت در نهایت توصیه‌های این گروه را رد کرد «چگونه کارآفرینان/صاحبان کسب‌وکار از پیشینه‌های اقلیت‌های قومی در بحث سیاست ملی و خدمات مالی نشان داده می‌شوند» و «افزایش دسترسی به داده‌ها در مورد کارآفرینان با پیشینه اقلیت‌های قومی».

سخنگوی دفتر کابینه در پاسخ به این سوال که چرا این پیشنهادها رد شد، گفت که بریتانیا دولت “کاملاً متعهد به ساختن اقتصادی بود که در آن همه، صرف نظر از پیشینه یا درآمدشان، بتوانند به خدمات مالی و محصولات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.”

استوارت می گوید که خودداری سرمایه گذاران بریتانیایی برای تعامل با بنیانگذاران سیاه پوست پس از ناآرامی های تابستان گذشته با انکار خود دولت بریتانیا مطابقت دارد. از وجود نژادپرستی نهادی و تأثیر آن بر رنگین پوستان بریتانیا در گزارشی که در ماه مارس سال جاری منتشر شد. این گزارش با محکومیت گسترده از جمله سازمان ملل متحد مواجه شد.

استوارت می‌گوید: “اکثریت قریب به اتفاق نمی‌دانند که چرا شما نیاز به این گفتگوها دارید. و دولت مطابق با ادراک ملی است.”

سخنگوی دولت بریتانیا گفت که پیشنهادات خود را برای ایجاد “تغییر گامی در نگرش به نژاد” در زمان مناسب ارائه خواهد کرد.

داستان دو بنیانگذار

این امر باعث می شود تا کارآفرینان به آن سوی اقیانوس اطلس نگاه کنند.

“تا حد امکان برای دریافت بودجه از ایالات متحده و [experience with] شتاب‌دهنده‌ها به‌عنوان مهر تأیید،» Serunjogi به دیگران توصیه می‌کند که در مسیر سرمایه‌گذاری شروع کنند.

پس از دو ماه جستجوی بی‌ثمر برای سرمایه‌گذاری اولیه در بریتانیا، Serunjogi در سال 2019 در برنامه بسیار رقابتی شتابدهنده Y Combinator در سانفرانسیسکو جای گرفت. تجربه ای که او آن را “شگفت انگیز” توصیف می کند.

او می‌گوید: «شبکه‌سازی واقعاً درخشان و توصیه‌های فراوان. در آن زمان احساس می‌کردم بسیار خوش شانس بودم.

جکی رایت از مایکروسافت مجبور شد بریتانیا را ترک کند تا تاثیرگذارترین سیاهپوست آن شود
تجربه سرونجوگی در آمریکا بازتابی از دیگر استعدادهای ناامید سیاه‌پوست بریتانیایی است که مجبور شده‌اند به دنبال فرصت‌هایی در ایالات متحده باشند تا جاه‌طلبی‌های خنثی‌شده در داخل کشور را محقق کنند.

Serunjogi در لندن، 1.4 میلیون پوند (1.9 میلیون دلار) سرمایه اولیه را از چهار سرمایه‌گذار تضمین کرد: Y Combinator، و به طور خصوصی از بنیانگذار انگلیسی الاصل آن پل گراهام، LocalGlobe مستقر در لندن و Impact X Capital، یک سرمایه‌گذاری مشکی. سرمایه. دو سال بعد، Business Score به دنبال دریافت 5 میلیون پوند (6.74 میلیون دلار) در دور دوم بودجه است. این بیشتر یک چالش را نشان می دهد.

Serunjogi می‌گوید: “آنها انتظار دارند که شما تا کنون کشش بیشتری داشته باشید. قطعاً نوار بالاتری برای بنیانگذاران سیاه در این مرحله قرار داده شده است.”

در Kilimo IOT، که تلاش می‌کند به بازار جهانی کشاورزی عمودی نفوذ کند، Odoom می‌گوید که اگر بخواهد ردها را «به ارزش اسمی» قبول کند، می‌گوید به این دلیل است که شرکت او در مراحل اولیه توسعه بدون مشتریان امضا شده است.

بندیکت اودوم، بنیانگذار Kilomo IOT، گلاسکو، بریتانیا.

اما او می‌گوید که سرمایه‌گذاران خارجی مایلند بیشتر به او گوش دهند. در اجلاس وب امسال در لیسبون، پرتغال، او از میزان علاقه بین المللی به ویژه از سوی یک سندیکای سرمایه گذار فرشته مستقر در ایالات متحده و برخی سرمایه گذاران رومانیایی، لهستانی و آمریکای لاتین شگفت زده شد.

اودوم می گوید: «این به نوعی چشمان من را به این واقعیت باز کرد که ما باید فراتر از بریتانیا نگاه کنیم. “اگر دو هفته زودتر به من می گفتی که این همه علاقه وجود دارد، فکرش را نمی کردم.”

شاخه های سبز بودجه سیاه

یکی از نقاط روشن برای بنیانگذاران سیاه پوست، ظهور اخیر سازمان های مردمی است که برای پر کردن شکاف بین کارآفرینان اقلیت و محیط مالی که اغلب آنها را حذف می کند، تلاش می کنند.

برخی به اصطلاح VCهای “تأثیر” یا سرمایه گذاران فرشته مانند 10X10 و Impact X Capital هستند که به نظر می رسد تغییرات اجتماعی را نیز تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان ایجاد بازده مالی.

سایرین شرکت‌های شرکت‌های اجتماعی مانند YSYS و Foundervine هستند که به بلک و سایر بنیان‌گذاران اقلیت حذف شده از طریق مربیگری و آشنایی با دنیای سرمایه گذاری خطرپذیر، حتی در برخی موارد آنها را با سرمایه گذاران بالقوه مرتبط می کند.

از آنچه آنها می گویند، برخی از این زمینه ها شروع به ثمر می کند.

اندی دیویس، یکی از بنیانگذاران و شریک 10×10 می گوید: “این اولین سال واقعی است که در آن بسیار دلگرم کننده و بسیار مثبت بوده است. بسیاری از بنیانگذاران سیاه پوست در حال حاضر سرمایه دریافت می کنند.” VCهای سیاه و بنیانگذاران و سرمایه گذاران فرشته در استارت آپ های اقلیت.

سال گذشته، دیویس The Black Report را منتشر کرد که اولین تحقیق در مورد بنیان‌گذاران استارت‌آپ پیش‌فرض سیاه در بریتانیا بود.

“در کوارتر سوم [of 2021]، شما یک بنیانگذار داشتید که 18 ماه طول کشید تا 150000 پوند (198000 دلار) را برای دور اول خود دریافت کند و ناگهان به سرعت در دور بعدی 2 میلیون پوند (2.6 میلیون دلار) به دست آورد. وجود دارد [VC] اعتماد به بازارهایی که در آن بزرگ می شوید، به خصوص در نرم افزار. بازار VC به جاه طلبی احترام می گذارد.”

Obeng از Foundervine می گوید که اخیراً در بین بنیانگذاران سیاه پوست “عناصر رشد مثبت” را دیده است. Foundervine یک برنامه شتاب دهنده برای بنیانگذاران اقلیت با بارکلی (BCS)، اکنون در دومین سال فعالیت خود است.

او می‌گوید: “من فکر می‌کنم که ما شروع به دیدن موسسان به مهارت‌ها و سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. مطمئناً شاهد ورود شرکت‌های بیشتری به برنامه‌های آمادگی سرمایه‌گذاری هستیم.” او می‌گوید که در برخی موارد به بودجه بیشتری تبدیل شده است.

دیویس و اوبنگ هر دو نام AudioMob را بررسی می‌کنند، استارت‌آپی که تبلیغات صوتی بدون اختلال را در بازی‌های ویدیویی ارائه می‌کند، به عنوان یکی از ذینفعان اخیر. AudioMob 10.6 میلیون پوند (14 میلیون دلار) جذب کرد) در ماه نوامبر.

سه نفر از چهار سرمایه گذار آمریکایی بودند.