کارآگاهان آنلاین مهاجمان کنگره آمریکا را ردیابی می کنند

واشنگتن: FBI همچنان در جستجوی افرادی است که در 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند.
کی هم همینطور.
این مرد 34 ساله از ایالت واشنگتن یکی از تعدادی کاراگاه آنلاین است که شرکت کنندگان در حمله به کنگره را ردیابی می کند.
کی، که به دلایل امنیتی از استفاده از نام خانوادگی خود امتناع کرد، گفت: “ما جایی بین روزنامه نگاران و مجریان قانون هستیم.” “ما وقف یافتن همه هستیم.”
بیش از 725 نفر تاکنون به دلیل حمله به ساختمان کنگره توسط حامیان دونالد ترامپ که به دنبال ممانعت از صدور گواهینامه کنگره برای پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری بودند، دستگیر شده اند.
کی در حالی که صدایش از احساس شکسته شد به خبرگزاری فرانسه گفت: «6 ژانویه قلب من را شکست و من هرگز واقعاً از آن عبور نکردم. “به نظر توهین آمیز بود.
او گفت: “برای من، کاپیتول – حتی اگر هرگز آنجا نرفته ام – نمادی از دموکراسی ما است.” «و این واقعا برای من مهم است، اینکه ما یک دموکراسی سالم و پر رونق داشته باشیم.
“دیدن به ساختمان کنگره و مردم داخل آن، وحشتناک بود، فقط دلخراش.”
کی ماه‌ها را پشت صفحه‌کلید رایانه‌اش گذرانده و در جستجوی افرادی که در حمله به کنگره شرکت داشتند، اینترنت را جستجو کرده است.
مریک گارلند، دادستان کل، در یک سخنرانی در روز چهارشنبه، از مردم برای کمک آنها در کشاندن شرکت کنندگان به عدالت تشکر کرد.
گارلند گفت: “ما بیش از 300000 راهنمایی از شهروندان عادی دریافت کرده ایم که شرکای ضروری ما در این تلاش بوده اند.”
کی، که پیشینه ای در تولید ویدئو دارد، هزاران عکس و صدها ساعت ویدئو از این حمله را که به صورت آنلاین در دسترس است، بررسی کرده است که بیشتر آن در رسانه های اجتماعی است.
او گفت: “من متوجه شدم که مردم با افتخار کارهایی را که در 6 ژانویه انجام داده بودند، پست می کردند.” “آنها به حضور در آنجا افتخار می کردند و کاملا منطقی بود که به صورت آنلاین درباره آن لاف بزنیم.
بنابراین، شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را پیدا می‌کنید، نام کاربری آن‌ها را می‌شناسید و آن‌ها را در تمام پلتفرم‌هایی که در آن هستند، پیدا می‌کنید.»
کی یکی از تعدادی کارآگاه آنلاین است که با گروه هایی با نام هایی مانند Sedition Hunters، Capitol Hunters و Deep State Dogs کار می کند.
کی عمدتاً با Sedition Hunters کار می کند که هسته اصلی آن حدود 20 عضو و پشتیبانی صدها نفر دیگر است.
آنها از نرم افزارهای موقعیت جغرافیایی و تشخیص چهره مانند PimEyes استفاده می کنند و از طریق توییتر برای کسب اطلاعات درخواست می کنند.
این گروه به طور علنی مظنونان را با نام شناسایی نمی کند، فقط با نام مستعار، عکس ها را قبل از انتشار آنلاین یا ارسال آنها به FBI به شدت بررسی می کند.
اف‌بی‌آی، مانند دادستان کل، گفت که مردم کمک بزرگی در تحقیقات کرده‌اند.
یک سخنگوی اف بی آی به خبرگزاری فرانسه گفت: «اف بی آی مردم را تشویق می کند که به ارسال نکات ادامه دهند. همانطور که تاکنون در مورد ده ها مورد دیده ایم، نکات مهم هستند.
او گفت: «اف‌بی‌آی با پشتکار در پشت صحنه کار می‌کند تا تمام سرنخ‌های تحقیقاتی را برای تأیید نکات عمومی و محاکمه این جنایتکاران دنبال کند».
دوورا مارگولین، محقق ارشد برنامه افراط گرایی در دانشگاه جورج واشنگتن، گفت که رسانه های اجتماعی “نقش بزرگ” را در رویدادهای 6 ژانویه ایفا کرده اند.
مارگولین گفت: “بیشتر افرادی که در این رویدادها شرکت کردند فکر نمی کردند که کار اشتباهی انجام می دهند.” آنها در فضای مجازی پست می گذاشتند، یک جرم جنایی اتفاق افتاد و آن را مستند کردند.
مارگولین گفت که اطلاعات به‌دست‌آمده به‌صورت آنلاین، عمدتاً از رسانه‌های اجتماعی، در 77 درصد از 704 پرونده جنایی 6 ژانویه که توسط این برنامه تحقیق شده بود، نشان داده شده است.
او گفت: «آنچه که ما نمی دانیم این است که چه مقدار از این اطلاعات از کارآگاهان شهروندی یا انعام گرفته شده است و چه مقدار توسط خود FBI یا DOJ پیدا شده است.
آیدن بیلیارد، 19 ساله، در اواخر نوامبر دستگیر شد و به حمله، تخریب اموال دولتی و ورود به یک ساختمان محدود متهم شد.
در گزارش دستگیری خود، اف‌بی‌آی اشاره کرد که بیلیارد در گزارش‌های منبع باز به دلیل عرق‌پوش خاکستری هاروارد که در ۶ ژانویه بر تن داشت، به عنوان #عرق‌های هاروارد شناسایی شده بود.
رونالد لوهرک، 30 ساله، در اوایل دسامبر در جورجیا دستگیر شد که بخشی از آن بر اساس عکس های منتشر شده توسط Sedition Hunters بود.
لوهرکه به حمله، ممانعت از اجرای قانون و ورود غیرقانونی متهم شده است.
کی گفت این کار «بسیار رضایت‌بخش» است، به‌ویژه زمانی که منجر به دستگیری شود.
او گفت: «بسیاری از این افراد افراد بسیار خشن هستند. “این برای من بسیار مهم است، زیرا می دانم که به بیرون راندن این افراد از خیابان ها کمک کرده ام.”