کارشناسان: Omicron ممکن است در اواسط ژانویه در ایالات متحده به اوج خود برسد، اما همچنان می تواند بیمارستان ها را تحت فشار قرار دهد

نیویورک: با انتشار اخباری مبنی بر اینکه آفریقای جنوبی از اوج موارد ابتلا به ویروس Omicron عبور کرده است، دانشمندان پیش بینی می کنند که افزایش شدید موارد ابتلا در ایالات متحده در اواسط ژانویه به اوج خود برسد.
روز پنجشنبه، ایالات متحده از 5,80,000 مورد فراتر رفت و رکورد یک روز قبل را شکست. تخمین های جدید محققان دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که ایالات متحده می تواند تا 9 ژانویه به اوج خود برسد و حدود 2.5 میلیون مورد در هفته باشد، اگرچه این تعداد ممکن است تا 5.4 میلیون نفر نیز برسد.
در شهر نیویورک، اولین کلانشهر ایالات متحده که شاهد افزایش چشمگیر بود، محققان تخمین زدند که موارد ابتلا در هفته اول سال جدید به اوج خود می رسد. جفری شامن که کار مدلینگ را رهبری می کرد، گفت: «ما شاهد تعداد بی سابقه ای از موارد هستیم. براساس داده های آفریقای جنوبی و بریتانیا، این نوع به طور قابل توجهی خفیف تر از دلتا است و احتمال اینکه منجر به بستری شدن در بیمارستان شود، بسیار کمتر است. به گفته کارشناسان، با این حال، تعداد زیادی از افرادی که به طور همزمان آلوده می شوند، می تواند بیمارستان ها را به شدت تحت فشار قرار دهد.
مدل دیگری توسط دانشگاه واشنگتن تخمین زده است که ایالات متحده در اواسط یا پایان ژانویه به اوج خود خواهد رسید.