کارگر: کمپین تبلیغاتی کارگری با هدف قرار دادن ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا و همسرش، به عنوان “سیاست ناودان” مورد انتقاد قرار گرفت.

لندن: کار یدی این حزب به دلیل مجموعه ای از تبلیغاتی که شخصاً به نخست وزیر انگلیس حمله کرده بود، مورد انتقاد سیاستمداران خود قرار گرفت ریشی سوناک و همسرش آکشاتا مورتی، دختر NR Narayana Murthy، قبل از انتخابات شورا در 4 مه.
مجموعه تبلیغات جنجالی در 6 آوریل با پوستری آغاز شد که سوناک را نشان می داد در حال پوزخند و روی آن نوشته شده بود: «به نظر شما بزرگسالانی که به جرم تجاوز جنسی به کودکان محکوم می شوند باید به زندان بروند؟ ریشی سوناک اینطور نیست. این پوستر که از حساب توییتر رسمی حزب کارگر منتشر شده است، می‌گوید: «در دوران محافظه‌کاران، 4500 بزرگسال که به اتهام تجاوز جنسی به کودکان زیر 16 سال محکوم شده بودند، هیچ زندانی نداشتند. کارگران کودکان آزاردهنده خطرناک را محبوس خواهند کرد.» توییتر یک یادداشت اجتماعی اضافه کرده است که در آن اشاره می‌کند که قضات مجازات را تعیین می‌کنند، نه نخست‌وزیر بریتانیا، و بیان می‌کند که اکثر مجرمان تجاوز جنسی به کودکان محکوم شده‌اند.
استیو رید، وزیر دادگستری سایه در توییتی نوشت: «کارگر، کودکان آزاری را محبوس خواهد کرد. محافظه کاران آنها را رها کردند.»
در آگهی دیگری در 7 آوریل آمده است: «آیا فکر می‌کنید بزرگسالی که به داشتن اسلحه به قصد آسیب رساندن محکوم شده است باید به زندان برود؟ ریشی سوناک اینطور نیست، در حالی که دیگری می گوید: “به نظر شما دزدها باید مجازات شوند؟ ریشی سوناک اینطور نیست.
در 11 آوریل، این آگهی وضعیت غیرمسکونی همسر سوناک را هدف قرار می‌دهد و می‌گوید: «آیا فکر می‌کنید درست است که مالیات افراد شاغل را در زمانی که خانواده‌تان از شکاف مالیاتی منتفع می‌شوند، افزایش دهید؟ ریشی سوناک انجام می دهد. محافظه‌کاران از سال 2019 تاکنون 24 بار مالیات‌ها را افزایش داده‌اند که باعث شده مردم بریتانیا با بالاترین بار مالیاتی در 70 سال گذشته مواجه شوند. و آنها از بستن شکاف مالیاتی خارج از کشور خودداری می کنند.»
پت مک فادن، وزیر خزانه داری در سایه، و امیلی تورنبری، دادستان کل سایه، هر دو از این کمپین حمایت کردند. تورنبری گفت که سیستم عدالت کیفری تحت حاکمیت محافظه‌کاران از هم پاشیده است و اگر سوناک می‌خواست کاری در مورد آن انجام دهد، می‌توانست.
اما چندین سیاستمدار برجسته حزب کارگر از تأیید این آگهی‌ها خودداری کردند و جان مک‌دانل، نماینده کهنه کار حزب کارگر گفت: «این از آن نوع سیاست‌هایی نیست که یک حزب کارگر، که به ارزش‌های خود مطمئن است و برای حکومت آماده می‌شود، باید در آن شرکت کند.»
دیوید بلانکت، وزیر کشور سابق حزب کارگر، این کمپین را در روزنامه دیلی میل به عنوان “سیاست ناودان” توصیف کرد و گفت: “بیهوده است که بگوییم نخست وزیر باید مسئولیت سیاست های محکومیت قضات را به عهده بگیرد.” دو روز بعد، سر کیر استارمر، رهبر حزب کارگر، پاسخ داد: «من به خاطر صریح بودن در این مورد عذرخواهی نمی‌کنم. من پای هر کلمه ای می ایستم.» یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حزب کارگر با 14 درصد پیشتاز محافظه‌کاران است که کمترین پیشروی از زمان به دست گرفتن سکانک به شمار می‌رود.
وب‌سایت LabourList می‌گوید: «احتمالاً تفکر پشت آگهی‌ها این است که، در حالی که اسلاف او، لیز تراس و بوریس جانسون اساساً گل از منافذ خود بیرون می‌زدند، سوناک نیاز دارد که مقداری به سمت او پرتاب شود.»