کالیفرنیا: با افزایش موارد ویروس، کالیفرنیا اجبار ماسک را باز می گرداند

ساکرامنتو: کالیفرنیا در حال بازگرداندن قانونی است که افراد را ملزم به پوشیدن ماسک در داخل خانه می‌کند، اقدامی با هدف مهار نوع جدیدی از ویروس کرونا در حالی که مردم با خانواده و دوستان در طول تعطیلات جمع می‌شوند.
دولت فرماندار گاوین نیوسام اعلام کرد که ماموریت جدید از چهارشنبه آغاز می شود و تا 15 ژانویه ادامه خواهد داشت. این دستور در حالی صادر می شود که نرخ سرانه موارد جدید کرونا در کالیفرنیا در دو هفته گذشته 47 درصد افزایش یافته است.
ما می دانیم که مردم خسته و تشنه عادی شدن هستند. دکتر مارک غالی، وزیر بهداشت و خدمات انسانی کالیفرنیا، دوشنبه گفت: صادقانه بگویم، من هم هستم. او گفت: «این یک زمان حیاتی است که در آن ابزاری داریم که می‌دانیم کار کرده و می‌تواند کار کند.»
کالیفرنیا در 15 ژوئن دستور ماسک سراسری خود را برای افرادی که واکسینه شده بودند، لغو کرد، تاریخی که نیوسام به عنوان بازگشایی بزرگ ایالت اعلام کرد. اما از آن زمان، دولت های شهرستانی که حدود نیمی از جمعیت ایالت را پوشش می دهند، با افزایش نرخ موارد با انواع جدید، ماسک های داخلی خود را اعمال کردند.
دستور جدید ماسک همه افراد دیگر را پوشش می دهد، اما مقامات ایالتی روز دوشنبه درباره نحوه اجرای آن نامشخص بودند. غالی گفت که اجرای قانون احتمالاً در برخی مکان‌ها قوی‌تر از سایر نقاط خواهد بود، اما او از مردم کالیفرنیا خواست به هشدارها توجه کنند و ماسک بزنند.
غالی گفت: «ما می دانیم که افرادی هستند که لزوماً با این موافق نیستند، خسته هستند، نمی خواهند ماسک بزنند. ما امیدواریم که این افراد بسیار اندک باشند، که بیشتر مردم هدف از انجام این کار در ماه آینده را کاری برای محافظت از خود و جوامعشان در یک زمان بسیار سخت بدانند.
نیوسام دستورات زیادی برای کرونا صادر کرده است، از جمله واکسینه شدن کارمندان دولتی، کارکنان مراقبت های بهداشتی و به زودی دانش آموزان مدارس دولتی و معلمان.
فرماندار می‌تواند این کار را انجام دهد زیرا کالیفرنیا هنوز تحت یک اعلامیه اضطراری نیوسام که در ابتدای همه‌گیری صادر شده بود، فعالیت می‌کند. این اعلامیه اضطراری تا زمانی که نیوسام آن را لغو نکند یا قانونگذار ایالتی به پایان آن رای دهد، به قوت خود باقی خواهد ماند.
کوین کیلی، نماینده جمهوری خواه مجلس، که در اوایل سال جاری در طی یک انتخابات فراخوان ناموفق برای فرمانداری در مقابل نیوسام نامزد شد، به طور معمول تلاش کرده و نتوانسته مجلس قانونگذاری تحت سلطه دموکرات ها را وادار کند تا به اعلام وضعیت اضطراری ایالت پایان دهد.
من فکر می‌کنم مردم از این تصور که این انتخاب‌ها باید توسط یک نفر انجام شود و نه به روشی که کشور و دولت ما قرار است کار کند که همه ما با هم حرفی برای گفتن داشته باشیم و آزادی انتخاب داشته باشیم، بسیار ناامید شده‌اند. برای خودمان،” کیلی گفت. گاوین نیوسام اقداماتی را انجام می دهد که بسیار فراتر از آن چیزی است که هر فرماندار یا هر ایالت دیگری انجام داده است.
کالیفرنیا به سایر ایالت‌هایی می‌پیوندد که ماسک‌های داخلی مشابهی دارند، از جمله واشنگتن، اورگان، ایلینوی، نیومکزیکو، نوادا، هاوایی و نیویورک.
اما سایر فرمانداران دموکرات در برابر محدودیت‌های جدید مقاومت کرده‌اند، از جمله جارد پولیس فرماندار کلرادو که هفته گذشته به رادیو عمومی کلورادو گفت که «وضعیت اضطراری به پایان رسیده است» و «بهداشت عمومی (مقامات) نمی‌توانند به مردم بگویند چه بپوشند».
مقامات ایالتی از تکرار زمستان گذشته می ترسند، زمانی که ایالت به طور متوسط ​​بیش از 100 مورد در هر 100000 نفر را در طول موج زمستانی هیولا ویروس در حالی که نزدیک به 20،000 نفر در یک دوره هشت هفته ای جان باختند، داشت.
اما این افزایش قبل از در دسترس بودن واکسن ها بود. امروزه، بیش از 70 درصد از ساکنان کالیفرنیا که واجد شرایط هستند، به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند. حتی با افزایش اخیر موارد، ایالت به طور میانگین کمی بیش از 14 مورد در روز به ازای هر 100000 نفر است.
با این حال، غالی گفت که بیمارستان‌ها در چندین شهرستان با نرخ واکسیناسیون پایین همچنان با تعداد زیادی از بیماران از جمله بخش‌هایی از کالیفرنیای جنوبی در شهرستان‌های ریورساید، سن برناردینو، مونو و اینیو دست و پنجه نرم می‌کنند. قالی هشدار داد که بستری شدن در بیمارستان‌های کرونا اغلب در هفته‌های بعد از افزایش موارد جدید افزایش می‌یابد.
غالی گفت: «ما به طور فعال این ابزار پوشش جهانی داخلی را در مکان‌های عمومی قرار می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که دوران شادی و امید را بدون ابر تاریک‌تری از نگرانی و ناامیدی پشت سر می‌گذاریم.
کالیفرنیایی‌ها قبلاً این کار را انجام داده‌اند، و ما البته معتقدیم که می‌توانیم دوباره این کار را انجام دهیم.»
کالیفرنیا همچنین با دستور دادن به افراد واکسینه نشده که در رویدادهای داخل سالن با تعداد 1000 نفر یا بیشتر شرکت می‌کنند، شرایط آزمایش موجود را سخت‌تر می‌کند تا بسته به نوع آزمایش ظرف یک یا دو روز آزمایش منفی داشته باشند. این ایالت همچنین به مسافرانی که از کالیفرنیا بازدید می‌کنند یا به آن بازمی‌گردند توصیه می‌کند ظرف پنج روز پس از ورود خود آزمایش شوند.