کالیفرنیا: طوفان قدرتمند کالیفرنیای جنوبی را با باران شدید غرق می کند

لس آنجلس: طوفان قدرتمندی در جنوب کالیفرنیا در روز سه‌شنبه به جریان افتاد و ایالت خشکسالی را با باران شدید آغشته کرد، اما همچنین تلاش‌های امدادی را در رودخانه‌ای متورم و تخلیه اجباری به دلیل خطر رانش گل در برخی مناطق آسیب‌دیده از آتش‌سوزی را آغاز کرد.
سازمان هواشناسی ملی از بارندگی قابل توجه در چندین بخش این ایالت خبر داد.
در شمال پل گلدن گیت، کوه Tamalpais بیش از 11 اینچ (28 سانتی متر) در طول 72 ساعت انباشته شد. در اوایل روز سه‌شنبه، تقریباً 7 اینچ (18 سانتی‌متر) باران در یکی از مناطق شهرستان سانتا باربارا، در شمال غربی لس‌آنجلس باریده بود.

1/12

طوفان قدرتمند کالیفرنیای جنوبی را با باران شدید غرق می کند

نمایش شرح‌ها

خدمه درختی را که در آنتونیو پارک وی در لا ونتانا در رانچو سانتا مارگاریتا، کالیفرنیا افتاد، پاکسازی کردند، زیرا طوفان زمستانی باران شدید، بادهای شدید و سیل ناگهانی را به اورنج کانتی و کالیفرنیای جنوبی آورد. (عکس AP)

آتش‌نشانان لس‌آنجلس روز سه‌شنبه پس از کشف دو خودروی غوطه‌ور که به ستون پل در جنوب مرکز شهر چسبیده بودند و متوجه شدند که وسیله نقلیه سومی از کنار پل عبور کرده است، رودخانه خروشان لس‌آنجلس را جستجو کردند. هیچ قربانی، در صورت وجود، بلافاصله شناسایی نشد و آتش نشانان منتظر پایین آمدن سطح آب بودند.
در بیانیه سازمان آتش نشانی آمده است: “شرایط پیرامون این سه وسیله نقلیه جداگانه و سفر آنها به پایین رودخانه لس آنجلس همچنان نامشخص است.”
پیش از این، یک مرد پس از جاروب شدن به کانال رودخانه سرپوشیده در دره سان فرناندو نجات یافته بود. مرد با تلفن همراهش درخواست کمک کرد و آتش نشانان از طریق یک سوراخ تعمیر و نگهداری در خیابان بالا به او رسیدند. مقامات آتش نشانی گفتند که او دچار کبودی و هیپوترمی شده است.
دین هلر در حالی که باک بنزین ماشینش را در شمال شرقی لس آنجلس پر می کرد، گفت: «این بیرون به نوعی ترسناک است. هلر گفت که چند تصادف خودروی جزئی دیده است و ترافیک در Arroyo Seco Parkway به دلیل سیل در مسیرها کند شده است.
او گفت: “من فقط سعی می کنم کارها را انجام دهم تا دیگر مجبور نباشم در جاده ها باشم.”
این سیستم قدرتمند یک رودخانه به اصطلاح جوی است که رطوبت اقیانوس آرام را می مکد و آن را در ارتفاعات پایین تر به عنوان باران و در کوه ها به عنوان برف می ریزد.
طوفان در آخر هفته در شمال کالیفرنیا آغاز شد و بارندگی های شدیدی را تا نوادا به ارمغان آورد، جایی که از یکشنبه شب بیش از 6 فوت (1.8 متر) برف در پیست اسکی Mt. Rose در جنوب غربی Reno و بیش از 4 برف بارید. فوت (1.2 متر) در Heavenly در ساحل جنوبی دریاچه Tahoe سقوط کرد. کوه ماموت در شرق سیرا نیز حدود 4 فوت (1.2 متر) ارتفاع دارد.
ساکنان نزدیک محل سوختگی آتش آلیسال در شهرستان سانتا باربارا کالیفرنیا روز دوشنبه به دلیل نگرانی از اینکه باران شدید ممکن است باعث سیل و جاری شدن آوار شود، دستور تخلیه را دریافت کردند. این دستور بعد از ظهر سه شنبه لغو شد.
دستورات مشابهی برای افرادی که در نزدیکی زخم های سوختگی در کوه های سان برناردینو در شرق لس آنجلس زندگی می کردند، صادر شد، جایی که رانش سنگ در میان بارندگی ها گزارش شد و خدمه بارها شخم زدند تا جاده های کوهستانی را از آوار حفظ کنند.
گرت موریس افسر گشت بزرگراه کالیفرنیا گفت که در ارتفاعات بالاتر، از جمله شهر تفریحی بیگ بیر، بعد از ظهر سه شنبه همچنان برف می بارید.
هشدار بهمن در مناطق شهرستان مونو و اینیو در شرق سیرا نوادا اعمال شد زیرا بارش برف که از روز یکشنبه آغاز شد، روز سه شنبه ادامه یافت. سه پیست اسکی در منطقه دریاچه تاهو ویل ریزورت اواخر صبح سه‌شنبه پس از بارش قابل توجه برف افتتاح شدند. سخنگوی سارا روستون گفت که استراحتگاه کوهستانی کرکوود که روز دوشنبه به دلایل ایمنی تعطیل شد، در میان آنها بود.
در اورنج کانتی، جنوب لس آنجلس، پس از صدور هشدار سیل ناگهانی و گزارش رانش گل در منطقه ای که در سال 2020 توسط آتش سوزی جنگلی سوخته بود، حدود 800 خانه دره ای تحت دستور تخلیه قرار گرفتند.
پس از اینکه یک باران ابری آرام شد، لوری برایت از یک گودال در محله هایلند پارک لس‌آنجلس پرید و مصمم بود علی‌رغم هوای خیس، قدم‌های روزانه‌اش را برود.
برایت گفت: “یک آرامش وجود دارد، بنابراین تصمیم گرفتم آن را انجام دهم.” من واقعاً از خیس شدن بدم نمی آید. فقط خوشحالم که باران می بارد.» او انگشتانش را روی هم گذاشت به این امید که سیل ممکن است خشکسالی ایالت را تحت تأثیر قرار دهد.
جفری مونت، یکی از همکاران ارشد موسسه سیاست عمومی مرکز سیاست آب کالیفرنیا، گفت که طوفان خشکسالی نخواهد بود، اما ناظران آب از همه برفی که در سیرا نوادا می ریزد هیجان زده هستند.
برف ذوب شده که با گرم شدن هوا به حوضه آبخیز کالیفرنیا می ریزد حدود یک سوم آب این ایالت را تشکیل می دهد. او گفت که ایجاد یک پایه قوی برف در ماه دسامبر بسیار مهم است تا طوفان های بعد در زمستان چیزی برای ساختن داشته باشند. اکثر مخازن غربی ایالات متحده که آب را به ایالت ها، شهرها، قبایل، کشاورزان و شرکت های آب رسانی می کنند به برف ذوب شده در فصل بهار متکی هستند.
او گفت: “شما به معنای واقعی کلمه آب را در بانک می ریزید.”
هر گونه رطوبت در منطقه وسیع‌تری که تحت تأثیر خشکسالی است و دانشمندان می‌گویند ناشی از تغییرات آب و هوایی است، بسیار مورد نیاز است. آخرین مانیتور خشکسالی ایالات متحده نشان می دهد که بخش هایی از مونتانا، اورگان، کالیفرنیا، نوادا و یوتا به عنوان در خشکسالی استثنایی طبقه بندی می شوند که بدترین دسته است.
ادان ویشان از سرویس هواشناسی در رنو، که منطقه ای را در خط ایالت نوادا نظارت می کند، گفت که طوفان دوم که در اواسط هفته کمی پس از حرکت سیستم فعلی به کالیفرنیا می رسد، می تواند تقریباً مداوم برف را در مناطق کوهستانی ایجاد کند.