کانادا که با کمبود شربت افرا مواجه است، از ذخایر استراتژیک خود استفاده می کند

بلومبرگ ابتدا گزارش داد که تولیدکنندگان شربت افرا کبک، یک گروه تجاری پیشرو، گفت که تقریباً 50 میلیون پوند از ذخایر استراتژیک شربت افرا آزاد می کند که تقریباً نیمی از ذخیره است.
شربت افرا کانادایی برای فروش در یک فروشگاه هدیه در مرکز شهر ویکتوریا، بریتیش کلمبیا، کانادا، در روز دوشنبه، 25 نوامبر 2013 نمایش داده می شود. عکاس: بن نلمز/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

سازمان مورد حمایت دولت که اغلب اوپک شربت افرا نامیده می شود، از ذخایر خود برای کنترل قیمت و عرضه شربت استفاده می کند. تا سال 2020، کبک 73 درصد از کل شربت افرا در جهان را تولید می کرد و بزرگترین مشتری آن ایالات متحده است که حدود 60 درصد از حجم صادرات کانادا را تشکیل می دهد.

ذخیره استراتژیک برای نگهداری شربت افرا در فصول بد برداشت یا زمانی که تقاضا افزایش می یابد ایجاد شد. در حال حاضر پس از یک چشمه گرم و کوتاه که منجر به کاهش عملکرد شده است، همینطور است. از نظر تاریخی، سال 2021 یک سال متوسط ​​برای تولید افرا در کبک بود که برداشت آن 133 میلیون پوند تخمین زده شد، اما فروش نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافت و عرضه موجود را تحت فشار قرار داد.

QMSP بلافاصله به درخواست های CNN Business برای اظهار نظر پاسخ نداد. هلن نورماندین، سخنگوی این گروه در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: “این همه گیری در مورد ما کمک کرد زیرا ما می بینیم که مردم بیشتر در خانه آشپزی می کنند و از محصولات محلی بیشتری استفاده می کنند.” “این فقط در کبک نیست که تقاضا در حال افزایش است.”

این ذخیره در گذشته خبرساز شده بود. بین سال‌های 2011 تا 2012، 3000 تن شربت افرا به ارزش نزدیک به 20 میلیون دلار کانادا، در یک سرقت معروف به نام دزدی شربت افرای بزرگ کانادا، مخفیانه از ذخیره‌گاه خارج شد.