کانال: بازی با جان‌ها: کانال قاچاقچیان مهاجر میلیون‌ها نفر در هر کیلومتر درآمد دارند

CALAIS (فرانسه): قیمت عبور از کانال انگلیسی با توجه به شبکه قاچاقچیان بین 3000 تا 7000 یورو متغیر است. اغلب، این هزینه همچنین شامل اجاره بسیار کوتاه مدت چادر در تپه های بادی شمال فرانسه و غذای پخته شده روی آتشی است که در بارانی که بیش از نیمی از ماه نوامبر در منطقه کاله می بارد، پاشیده می شود. گاهی اوقات، اما نه همیشه، شامل یک جلیقه نجات و سوخت برای موتور قایق است.
و افرادی که پول را جمع آوری می کنند – تا 300,000 یورو (432,000 دلار) برای هر قایق که از تنگه کانال عبور می کند – کسانی نیستند که در حملات دوره ای در امتداد خط ساحلی دستگیر شده اند. آنها همان چیزی هستند که پلیس فرانسه آن را «دست‌های کوچک» می‌نامد. اکنون، مقامات فرانسوی امیدوارند که زنجیره فرماندهی را ارتقا دهند. تحقیقات قضایی فرانسه درباره غرق شدن روز چهارشنبه که منجر به کشته شدن 27 نفر شد، به دادستان‌های مستقر در پاریس که در جرایم سازمان‌یافته تخصص دارند، محول شده است.
برای عبور از نقطه باریک 33 کیلومتری کانال، قایق های لاستیکی باید در آب های سرد و کشتی های باری عبور کنند. به گفته دفتر داخلی بریتانیا، تا 17 نوامبر، حدود 23000 نفر با موفقیت عبور کرده اند. فرانسه حدود 19000 نفر را رهگیری کرد. بنابراین، حداقل سازمان های قاچاق در سال جاری 69 میلیون یورو برای این گذرگاه به دست آورده اند – که 2 میلیون یورو در هر کیلومتر است. دن اوماهونی، وزیر کشور بریتانیا، در 17 نوامبر به پارلمان گفت: «این برای مجرمان به قدری سودآور شده است که برای جابجایی آن تلاش فوق العاده ای انجام می شود.
میمی وو، کارشناس مهاجرت ویتنامی که به طور منظم در اردوگاه‌های شمال فرانسه می‌گذرد، گفت: بین کرونا و برگزیت، «این یک عصر طلایی برای قاچاقچیان و جنایات سازمان‌یافته است، زیرا کشورها در آشفتگی به سر می‌برند». وو گفت: «به آن مانند یک شرکت حمل و نقل و تدارکات فکر کنید. مردانی که پای آخر را اداره می کنند، اساساً فقط زایمان نهایی را انجام می دهند. او گفت که اگر دستگیر شوند، قابل تعویض هستند.
این زنجیره در کشور اصلی شروع می شود، معمولاً با قیمت توافقی که از طریق رسانه های اجتماعی تنظیم می شود. او گفت که این هزینه در طول سفر تغییر می‌کند، اما بیشتر آنها با کمال میل هزینه بیشتری را با نزدیک‌تر شدن مقصدشان پرداخت می‌کنند. این دقیقاً زمانی است که تدارکات پیچیده تر می شود. عبور از کانال از طریق دریا تا چند سال پیش، زمانی که مقامات فرانسوی و بریتانیایی منطقه اطراف ورودی یوروتونل را مسدود کردند، نسبتاً نادر بود. مرگ 39 مهاجر ویتنامی در پشت یک کامیون کانتینری نیز ممکن است به بی میلی جدید برای استفاده از آن مسیر کمک کرده باشد.