کانال: یک روز پس از کشته شدن 27 مهاجر در دریا، بریتانیا و فرانسه در تلاش برای محدود کردن عبور از کانال

یک روز پس از آن که حداقل 27 نفر در تلاش برای عبور از کانال انگلیسی واژگون شد و قایق بادی آنها در طول این سفر خطرناک جان خود را از دست دادند، رهبران فرانسه و انگلیس متعهد شدند که گذرگاه‌های مهاجران را سرکوب کنند، حتی در حالی که پاسخی سرسختانه به یکی از مرگبارترین آنها ارائه کردند. بلایایی در سال های اخیر مربوط به مهاجرانی که تلاش می کنند از آبراه باریکی که دو کشور را از هم جدا می کند عبور کنند. مقامات فرانسوی تأیید کردند که کودکان و یک زن باردار در میان غرق‌شدگان هستند، زیرا خدمه در سرما و باد برای بازیابی اجساد و تلاش برای شناسایی قربانیان تلاش می‌کردند. دو نفر که یکی از عراق و دیگری اهل سومالی بودند پیدا شدند و به بیمارستانی در فرانسه منتقل شدند و در آنجا به دلیل هیپوترمی شدید تحت درمان بودند.
این فاجعه یادآور این بود که پنج سال پس از برچیدن یک کمپ گسترده مهاجران در کاله توسط مقامات، هر دو کشور هنوز برای مدیریت جریان مهاجران در این منطقه در تلاش هستند. فرانسه و بریتانیا مدت‌هاست که یکدیگر را متهم می‌کنند که به اندازه کافی برای جلوگیری از تلاش‌ها برای عبور از کانال مانش انجام نمی‌دهند.
پس از فاجعه روز چهارشنبه، نخست‌وزیر بریتانیا بوریس جانسون گفت باید تلاش‌های بیشتری برای امکان گشت‌زنی مشترک در امتداد سواحل فرانسه انجام شود. و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که از بریتانیا انتظار دارد “به طور کامل همکاری کنند و از استفاده از این وضعیت دراماتیک برای ابزارهای سیاسی خودداری کنند.”
رهبران دو کشور اواخر روز چهارشنبه تلفنی گفتگو کردند و در بیانیه‌های پس از آن گفتند که توافق کرده‌اند تلاش‌ها را برای جلوگیری از عبور مهاجران از یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی جهان افزایش دهند. بر اساس توافق بین دو کشور، بریتانیا به فرانسه پول می دهد تا از طریق نظارت و گشت زنی، گذرگاه ها را محدود کند. مکرون خواستار تشدید فوری کنترل‌های مرزی و افزایش سرکوب قاچاقچیان انسان با دیگر کشورهای اروپایی شد.
تلاش‌ها برای رسیدن به بریتانیا با قایق‌های کوچک در سال‌های اخیر افزایش یافته است زیرا مقامات با قاچاق پناهجویان در داخل کامیون‌هایی که با کشتی یا از طریق تونل مانش عبور می‌کنند، برخورد کرده‌اند. به گفته مقامات فرانسوی، از ابتدای سال جاری، 47000 تلاش برای عبور از کانال مانش با قایق های کوچک صورت گرفته و 7800 مهاجر از غرق شدن کشتی نجات یافته اند. پیش از چهارشنبه، هفت نفر در سال جاری تاکنون جان باخته یا ناپدید شده بودند.