کرزی: کرزی خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان برای به رسمیت شناختن و پذیرش بین المللی شد.

کابل: حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان بر اهمیت حکومت فراگیر در افغانستان که لویه جرگه (مجلس بزرگ) را به عنوان یک گزینه خوب برای ترسیم مسیر خود به سوی مشروعیت نامیده است، تأکید کرد.
طلوع نیوز به نقل از مصاحبه خود با بی بی سی گزارش داد که کرزی اهمیت یک دولت فراگیر را که از جنبه های مختلف جامعه در افغانستان دفاع می کند، برای کسب مقبولیت و شناسایی بین المللی ضروری می داند.
به گزارش طلوع نیوز، کرزی معتقد است که مجمع بزرگ به عنوان گزینه خوبی برای تشکیل یک دولت قانونی در افغانستان خواهد بود.
رئیس جمهور پیشین افغانستان در مخالفت با مأموریت ایالات متحده برای مبارزه با تروریسم فرا افق، اصرار کرد که دولت ایالات متحده با دولت غالب افغانستان همکاری کند.
“من در مورد بسیاری از مسائل با آنها گفتگو کرده ام – بازگشت زنان به سر کار. مدارس، پرچم کشور، پرچم ملی کشور. و نیاز به یک روند سیاسی، برای یک دولت. کرزی به نقل از طلوع نیوز، گفت که این به همه افغان ها تعلق دارد و همه افغان ها آن را مال خود می دانند – این شامل همه چیز است.
کرزی که به دنبال حمایت از جوامع بین المللی برای کمک به افغانستان در زمان بحران است، گفت: “آنها بهتر است بیایند و به مردم افغانستان کمک کنند. آنها و متحدان آنها و جامعه بین المللی باید به افغانستان کمک کنند تا خود را بازسازی کند، باید زخم هایی را که تاکنون ایجاد شده است التیام بخشد. باید با طالبان کار کرد، آنها امروز دولت هستند.
کرزی، که از تحصیل دختران در افغانستان حمایت می‌کند، گفت: “ما واقعاً می‌خواهیم که آنها به مکتب برگردند – دختران – نه تنها به مکاتب، بلکه به دانشگاه‌ها، بلکه به محل کار. بله، ما در این مورد صحبت کرده‌ایم. آنها در این مورد من را می شنوند. آنها آن را می فهمند و می گویند که این اتفاق خواهد افتاد.
طالبان پیشتر اعلام کرده بودند که تمام شروط برای به رسمیت شناختن را انجام داده و انجام داده اند و به دنبال روابط مثبت با کشورهای سراسر جهان هستند.