کرملین مذاکرات با آمریکا و ناتو را تاکنون “ناموفق” خواند

سرهنگ ژنرال الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در جریان شورای ناتو-روسیه در مقر ائتلاف در بروکسل (رویترز) دیده شدند.

مسکو: کرملین روز پنجشنبه ارزیابی تاریکی از مذاکرات امنیتی روسیه با ایالات متحده و ناتو در این هفته ارائه کرد و آنها را “ناموفق” توصیف کرد و گفت بر سر مسائل اساسی اختلاف نظر وجود دارد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین گفت که مسکو به لایحه تحریم‌های گسترده ارائه شده توسط دموکرات‌های سنای آمریکا «بسیار منفی» نگاه می‌کند و زمان‌بندی آن به معنای تلاشی برای اعمال فشار بر مسکو است.
پسکوف گفت که دو دور گفتگو تا کنون در این هفته بین روسیه و غرب “نقاط ظریف” مثبتی را ایجاد کرده است، اما مسکو به دنبال نتایج ملموس است، نه تفاوت های ظریف.
گفت‌وگوها که روز پنجشنبه برای نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا به وین منتقل شد، حول مجموعه‌ای از خواسته‌های امنیتی است که مسکو از غرب مطرح کرده است، در حالی که نیروها را در نزدیکی اوکراین تشکیل می‌دهد.
قانون تحریم پیشنهادی با حمایت کاخ سفید، مقامات ارشد دولتی و نظامی روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و موسسات بانکی کلیدی را در صورتی که مسکو وارد خصومت علیه اوکراین شود، هدف قرار خواهد داد.
پسکوف گفت که اعمال تحریم ها علیه پوتین به معنای قطع روابط بین مسکو و واشنگتن است.
پسکوف به خبرنگاران گفت: ما ظاهر چنین اسناد و اظهاراتی را در پس زمینه یک سری مذاکرات در حال انجام، هرچند ناموفق، بسیار منفی می بینیم.
او گفت که اقدامات پیشنهادی “به ایجاد فضای سازنده در این مذاکرات کمک نمی کند.”
روسیه با جمع آوری نیروها و تجهیزات سخت افزاری در نزدیکی اوکراین، کیف و غرب را ترسانده است و این نگرانی را برانگیخته است که در نظر دارد حمله کند. مسکو هرگونه چنین طرحی را رد می کند و می گوید که می تواند هر طور که بخواهد نیروها را در خاک خود مستقر کند.
مسکو به دنبال مجموعه ای از ضمانت های امنیتی از غرب است، از جمله وعده های الزام آور قانونی مبنی بر اینکه ناتو هرگز اجازه نخواهد داد اوکراین شوروی سابق به عضویت آن درآید و این ائتلاف نیروهای خود را از کشورهای کمونیستی سابق در اروپای مرکزی و شرقی که پس از جنگ سرد به آن ملحق شده اند، خارج خواهد کرد. جنگ.
ایالات متحده این درخواست ها را به عنوان “غیر شروع کننده” رد کرده است، اما واشنگتن و ناتو گفته اند که مایل به مذاکره با روسیه در مورد کنترل تسلیحات، استقرار موشک ها و اقدامات اعتمادسازی هستند.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک