کره جنوبی از پرتاب موفقیت آمیز موشک ساخت داخل استقبال کرد

سئول: کره جنوبی روز پنجشنبه گفت که با موفقیت محصول داخلی خود را راه اندازی کرده است نوری راکت و ماهواره‌های در حال کار را در مدار قرار داد و گامی کلیدی برای برنامه فضایی رو به رشد کشور را ستود.
این سومین پرتاب نوری بود که با موفقیت ماهواره های آزمایشی را در سال گذشته پس از تلاش ناموفق در سال 2021 که باعث شد موتور مرحله سوم موشک خیلی زود سوخت، در مدار قرار داد.
این موشک سه مرحله ای، بیش از 47 متر (155 فوت) طول و 200 تن وزن، در ساعت 6:24 بعد از ظهر (0924 GMT) از مرکز فضایی نارو در منطقه ساحلی جنوبی کره جنوبی به آسمان اوج گرفت و ردی عظیم از خود به جای گذاشت. دود سفید.
لی جونگ هو، وزیر علوم و فناوری گفت: «ما به مردم گزارش می‌دهیم که سومین پرتاب نوری، که به‌طور مستقل برای تأمین ظرفیت حمل‌ونقل فضایی داخلی توسعه داده شد، با موفقیت به پایان رسید.»
وی گفت که ماهواره اصلی با ایستگاه کینگ سجونگ کره جنوبی در قطب جنوب ارتباط برقرار کرد و افزود که پرتاب “پتانسیل ما برای خدمات پرتاب برای عملیات های مختلف ماهواره ای و اکتشاف فضایی” را تایید می کند.
جنوب کشور کره لی افزود که تا سال 2027 سه پرتاب دیگر نوری را انجام خواهد داد.
رئیس جمهور کره جنوبی یون سوک یول از پرتاب نوری استقبال کرد و گفت که این پرتاب به کشور مزیت رقابتی در مسابقه جهانی فضایی خواهد داد.
او در بیانیه‌ای گفت: «موفقیت پرتاب سوم نوری یک دستاورد عالی است که اعلام می‌کند کره جنوبی به قدرت‌های فضایی G7 ملحق شده است».
این پرتاب یک روز پس از لغو برنامه های اولیه به دلیل یک خطای ارتباطی رایانه ای انجام شد که تا پنجشنبه برطرف شد.
در آزمایش‌های قبلی، این موشک محموله‌هایی را حمل می‌کرد که عمدتاً برای تأیید عملکرد پرتاب‌کننده طراحی شده بودند.
این بار، موشک با هشت ماهواره فعال، از جمله یک “ماهواره درجه تجاری”، قرار گرفت. وزارت علوم.
بیش از 200000 بیننده پخش زنده این پرتاب را در یوتیوب تماشا می کردند و یکی از آنها اظهار نظر می کرد: “بالا پرواز کن نوری! بیا به فضا برویم!”
کره جنوبی برنامه های بلندپروازانه ای را برای فضای ماورای جو، از جمله فرود فضاپیما بر روی ماه تا سال 2032 و مریخ تا سال 2045 ارائه کرده است.
در آسیا، چین، ژاپن و هند همگی برنامه های فضایی پیشرفته ای دارند و کره شمالی، همسایه مجهز به سلاح هسته ای جنوب، جدیدترین شرکت کننده در باشگاه کشورهایی بود که قابلیت پرتاب ماهواره خود را داشتند.
موشک‌های بالستیک و موشک‌های فضایی از فناوری مشابهی استفاده می‌کنند و پیونگ یانگ ادعا کرد که در سال 2012 یک ماهواره 300 کیلوگرمی را در مداری قرار داده است که واشنگتن آن را به عنوان آزمایش موشکی پنهان محکوم کرد.
برنامه فضایی کره جنوبی رکورد متفاوتی دارد — دو پرتاب اول آن در سال های 2009 و 2010 که تا حدی از فناوری روسی استفاده کردند و هر دو با شکست مواجه شدند.
دومی دو دقیقه بعد از پرواز منفجر شد و سئول و مسکو یکدیگر را مقصر دانستند.
در نهایت، یک پرتاب در سال 2013 با موفقیت انجام شد، اما همچنان برای اولین مرحله خود به یک موتور توسعه یافته توسط روسیه متکی بود.
در ژوئن گذشته، کره جنوبی هفتمین کشوری شد که محموله یک تنی را با موفقیت پرتاب کرد.
موشک سه مرحله‌ای نوری با هزینه دو تریلیون وون (1.5 میلیارد دلار) یک دهه توسعه یافته است.