کره جنوبی برای مقابله با موج ویروس، فاصله اجتماعی را تشدید کرد

سئول: کره جنوبی در حالی که با بدترین موج ویروس خود از زمان شروع همه گیری دست و پنجه نرم می کند، محدودیت های اخیر را در اجتماعات اجتماعی تشدید می کند.
از هفته آینده، اجتماعات اجتماعی خصوصی هفت نفره یا بیشتر در پایتخت پرجمعیت سئول و مناطق کلانشهری مجاور که بیشترین آسیب را از یک گسترش دلتا که تهدیدی بر ظرفیت‌های بیمارستانی دارد، ممنوع خواهد شد. مقامات روز جمعه گفتند که تجمعات به هشت نفر در مناطق خارج از منطقه پایتخت محدود خواهد شد.
همچنین بزرگسالان باید وضعیت واکسیناسیون خود را از طریق برنامه‌هایی برای استفاده از رستوران‌ها، سینماها، موزه‌ها، کتابخانه‌ها و سایر مکان‌های سرپوشیده تأیید کنند. اکثر این مکان‌ها فقط بزرگسالان کاملاً واکسینه شده را می‌پذیرند، در حالی که رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها مجاز به پذیرش یک بزرگسال در هر گروه هستند که به طور کامل واکسینه نشده یا اصلاً واکسینه نشده‌اند.
مقامات قصد دارند از ماه فوریه، زمانی که انتظار دارند تعداد بیشتری از آنها واکسینه شوند، گواهینامه های واکسن را برای کودکان بین 12 تا 18 سال گسترش دهند.
وزیر بهداشت، کوون دئوک چئول، گفت که محدودیت‌های تجمع حداقل به مدت چهار هفته حفظ خواهد شد زیرا مقامات بر چگونگی پیشرفت وضعیت ویروس نظارت دارند.
پیش از این، بدون توجه به اینکه شرکت کنندگان کاملاً واکسینه شده بودند یا خیر، محدودیت تجمعات اجتماعی 10 نفر در منطقه پایتخت بزرگ و 12 نفر در سایر مناطق بود. کوون گفت که مقامات همچنین در نظر داشتند ساعات صرف غذا در رستوران‌ها را که در حال حاضر اجازه 24 ساعت باز کردن دارند، محدود کنند، اما به دلیل نگرانی در مورد معیشت، تصمیم گرفتند فعلاً این کار را متوقف کنند.
کوون طی یک جلسه توجیهی گفت: “وضعیت به طور فزاینده ای بدتر می شود – افزایش روزانه عفونت ها به سطح حدود 5000 افزایش یافته است و خطر فزاینده ای وجود دارد که سیستم مراقبت های بهداشتی ما به حد مجاز برسد.”
وی با اشاره به اولین 6 مورد omcron در کشور که از روز چهارشنبه کشف شده است، افزود: “علاوه بر آن، ما مواردی از نوع ویروس کرونا (جدید) Omicron را تایید کرده‌ایم و این نگرانی وجود دارد که در جوامع محلی گسترش بیشتری پیدا کند. ورود از نیجریه
چیزهای زیادی در مورد نوع جدید ناشناخته باقی مانده است، از جمله اینکه آیا مسری تر است، همانطور که برخی مقامات بهداشتی گمان می کنند، آیا باعث می شود مردم به شدت بیمار شوند، و اینکه آیا می تواند واکسن را خنثی کند یا خیر.
آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره روز جمعه 4944 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد، یک روز پس از آن که کره جنوبی رکورد یک روزه 5266 مورد جدید را ثبت کرد. تعداد بیماران مبتلا به ویروس در شرایط وخیم یا وخیم به رکورد 736 نفر رسید. پس از گزارش 30 تا 50 مورد مرگ در روز در هفته‌های اخیر، اکنون تعداد قربانیان این کشور به 3739 نفر رسیده است.
افزایش این ویروس یک بیداری بی ادبانه برای کره جنوبی بوده است، کره جنوبی قوانین فاصله گذاری اجتماعی را در ابتدای نوامبر کاهش داد و مدارس را در 22 نوامبر به طور کامل بازگشایی کرد، چیزی که مقامات آن را اولین گام برای بازگرداندن وضعیت عادی قبل از همه گیری توصیف کرده بودند.
با اجازه دادن به تجمعات اجتماعی بزرگتر و برداشتن محدودیت ها در ساعات صرف غذا در داخل خانه، مقامات امیدوار بودند که نرخ بهبود واکسیناسیون در کشور به سرکوب بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر حتی در صورت ادامه شیوع ویروس کمک کند.
با این حال، کارکنان بهداشتی با افزایش موارد جدی در میان افراد 60 ساله یا مسن‌تر دست و پنجه نرم می‌کنند که یا واکسن را رد کرده‌اند یا پس از تلقیح اولیه واکسن که در فوریه آغاز شد، ایمنی آنها کاهش یافته است.
تا روز جمعه، بیش از 80 درصد از جمعیت بیش از 51 میلیون نفری به طور کامل واکسینه شدند. اما تنها 7 درصد از مردم واکسن های تقویت کننده تزریق شده اند.