کره جنوبی در یک فرار نادر از مرزهای مسلحانه به سمت شمال عبور می کند

سئول: ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد، یک کره جنوبی در اقدامی نادر به سمت کره شمالی فرار کرده است.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا (JCS) گفت که پس از شناسایی این فرد در حوالی ساعت 9:20 شب (1220 به وقت گرینویچ) روز شنبه در سمت شرقی منطقه غیرنظامی (DMZ) که دو کره را از هم جدا می کند، عملیات جستجو را انجام داد.
JCS گفت: “ما تایید کرده ایم که این فرد حدود ساعت 10:40 شب (1340 به وقت گرینویچ) از مرز خط مرزی نظامی عبور کرده و به سمت شمال فرار کرده است.”
JCS گفت که نمی تواند زنده بودن این فرد را تایید کند، اما از طریق یک خط تلفن نظامی به شمال اخطاریه ارسال کرد و درخواست حفاظت کرد.
این گذرگاه مرزی که در کره جنوبی غیرقانونی است، در حالی رخ داد که کره شمالی از زمان بسته شدن مرزها در اوایل سال 2020 اقدامات سختگیرانه ای را برای مقابله با کرونا انجام می دهد، اگرچه هیچ عفونتی را تأیید نکرده است.
پس از آن که نیروهای کره شمالی یک مقام شیلات کره جنوبی را که در سپتامبر 2020 در دریا ناپدید شد، توسط نیروهای کره شمالی به ضرب گلوله کشته شدند، غوغای عمومی و سیاسی به وجود آمد که پیونگ یانگ قوانین ضد ویروس را مقصر دانست و عذرخواهی کرد.
دو ماه پیش از آن، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد و یک شهر مرزی را پس از اینکه یک سرباز فراری کره شمالی که به گفته او علائم کووید-19 داشت به طور غیرقانونی از مرز به شمال از جنوب عبور کرد، مسدود کرد.
قرنطینه های طولانی مدت کره شمالی و محدودیت های حرکت بین استانی همچنین تعداد فراریان کره شمالی را که وارد جنوب شده اند به پایین ترین حد خود رسانده است.
روابط فرامرزی پس از توقف مذاکرات خلع سلاح هسته ای بین پیونگ یانگ و واشنگتن پس از نشست ناکام در سال 2019، تیره شد.
کره جنوبی و نیروهای سازمان ملل به رهبری ایالات متحده از نظر فنی هنوز در حال جنگ با کره شمالی هستند، زیرا جنگ 1950-1953 کره به جای یک معاهده صلح، با یک آتش بس پایان یافت.