کره جنوبی می گوید کره شمالی یک «پرتابه ناشناس» پرتاب کرده است

پرتابه روز سه شنبه از استان جانگانگ، نزدیک مرز کره شمالی با چین پرتاب شد و در اقیانوسی بین شبه جزیره کره و ژاپن فرود آمد، پرواز آن مسافتی بیش از 700 کیلومتر (435 مایل) را طی کرد و به ارتفاع 60 کیلومتری (37) رسید. مایل)، در بیانیه آمده است.

ارزیابی آزمایش توسط اطلاعات کره جنوبی و ایالات متحده ادامه داشت، اما تجزیه و تحلیل اولیه نشان داد آزمایش روز سه‌شنبه، که در آن پرتابه به سرعت 10 ماخ رسید، سلاحی پیشرفته‌تر از آزمایشی بود که کره شمالی پنجشنبه گذشته انجام داد. روسای گفتند.

موشک مافوق صوت در واقع به محموله ای اطلاق می شود که راکت به سمت بالا حمل می کند. در این مورد، آن محموله می تواند چیزی باشد که به آن وسیله نقلیه سرخوردن فراصوت (HGV) می گویند.

به گفته کارشناسان، یک HGV از نظر تئوری می تواند با سرعت 20 برابر سرعت صوت پرواز کند و می تواند در پرواز بسیار قابل مانور باشد و به گفته کارشناسان، سرنگونی آن تقریبا غیرممکن است.

اما در بیانیه دولت کره جنوبی در روز سه شنبه آمده است: «ارتش ما توانایی شناسایی و رهگیری این پرتابه را دارد و ما به طور مداوم در حال تقویت سیستم واکنش خود هستیم».

کره جنوبی “از پرتاب کره شمالی که در زمانی انجام شد که ثبات سیاسی بسیار مهم است، ابراز تاسف شدید کرد.”

در بیانیه نیروهای آمریکایی کره آمده است که این آزمایش هیچ تهدیدی برای قلمرو یا پرسنل نظامی آمریکا یا کره جنوبی ایجاد نمی کند، اما “پرتاب موشک تاثیر بی ثبات کننده برنامه تسلیحات غیرقانونی (کره شمالی) را برجسته می کند.”

کره شمالی هیچ اطلاعاتی در مورد پرتاب روز سه شنبه منتشر نکرده است. هفته گذشته، رسانه های دولتی کره شمالی 24 ساعت پس از آزمایش جزئیاتی را ارائه کردند.

به گفته وزارت دفاع ژاپن، آزمایش روز سه‌شنبه تقریباً همان مسافت هفته گذشته، 700 کیلومتر (435 مایل) را طی کرد و موشک در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن (EEZ) به دریا سقوط کرد.

پیونگ یانگ طبق قوانین بین المللی از آزمایش موشک های بالستیک و سلاح های هسته ای منع شده است.